خانه / اخبار / کتابخانه صوتی برای کودکان نابینا و کم بینا
افتتاح کتابخانه صوتی ارسنجان توسط کودک کم بینا

کتابخانه صوتی برای کودکان نابینا و کم بینا

بازدید: 218

 کتابخانه صوتی سامسونگ در ارسنجان فارس برای کودکان نابینا و کم بینا شروع به کار کرد

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر، روز دوشنبه ۱۱ اذرماه سال ۹۲ کتابخانه صوتی کودکان نابینا و کم بینا در ارسنجان فارس با حضور سازمان های بهزیستی،مسئولان انجمن نابینایان ایران، ارشاد و فرهنگ اسلامی، نمایندگان مجلس، استانداری ها ، فرمانداری ها ، خیرین و پزشکان و جمعی از خبرنگاران افتتاح گردید.

آقای علی اکبر جمالی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن نابینایان ایران با اشاره به محدودیت ها و عدم دسترسی به منابع علمی ، فرهنگی وجود کتابخانه های دیجیتال گویا را منشا خدمات فراوان برای کودکان نابینا و کم بینای شهرستان ارسنجان دانستند. قائم مقام انجمن نابینایان ایران جناب آقای شادکام ایجاد کتابخانه دیجتال گویا را باعث شکوفایی استعدادهای کودکان نابینا و کم بینا بیان کردند.

از خدمات عام المنفعه سامسونگ می توان به هوشمند سازی مدارس با عنوان Project Hope در بیش از ۲۰ کشور، ساخت مرکز پزشکی سیار، ساخت محصولات مخصوص افراد معلول و ناتوان از جمله ماوس ابزارهای گلکسی تب که متون را می خواند( مخصوص نابینایان)، eyeCan  ماوس کنترل شونده با حرکات چشم مخصوص افراد معلول جسمی اشاره کرد.

در ایران از حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معلول  ۱۲۰ هزار نفر از آنها نابینای مطلق هستند. این گروه  امکانات سایر شهروندان را ندارند . شرکت سامسونگ با درنظر گرفتن نیاز نابینایان اقدام به احداث چندین کتابخانه صوتی برای کودکان نابینا و کم بینا در سرتاسر کشور کرده است. این کتابخانه ها در سال گذشته در شهرهای زنجان، بندرعباس، ارومیه، کاشان و سنندج شروع به کار کردند. در سال ۹۲ نیز اولین کتابخانه صوتی در ارسنجان فارس افتتاح شد.

سامسونگ قصد دارد  ۲۳ کتابخانه مخصوص نابینایان همراه با تجهیزات مخصوص احداث کند. با توجه به تعداد زیاد کودکان نابینا و کم بینا در شهرستان تبریز ضرورت ایجاد کتابخانه ای از این دست به شدت احساس می شود . امیدواریم شاهد افتتاح کتابخانه دیجیتال صوتی با همکاری سامسونگ در شهر تبریز باشیم تا کودکان نابینا و کم بینای شهرمان بتواند از این امکانات استفاده کنند.

افتتاح کتابخانه صوتی ارسنجان توسط کودک کم بینا

مراسم افتتاحیه کتابخانه صوتی ارسنجان

شروع به کار کتابخانه صوتی کودکان نابینا و کم بینا در ارسنجان

 

درباره ی fekri

همچنین ببینید

نابینایان دیده به راه بهزیستی/ تبریز قطب کتاب‌های گویا

بازدید: 255نابینایان دیده به راه بهزیستی/ تبریز قطب کتاب‌های گویا

روز عصای سفید در راه است

بازدید: 403پیشاپیش روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید مبارک

یک دیدگاه

  1. سلام خبر خوبی بود. من اخبار این برنامه را از طریق اینترنت دنبال کردم.
    اگر شما مسئولین بصیر با این شرکت ارتباط دارید لطفا در خصوص اهمیت راه اندازی این کتابخانه ویژه کودکان نابینا که تعدادشان هم در تبریز زیاد است صحبت کنید و این اطمینان را به این شرکت بدید که سرمایه گذاری که سامسونگ در این رابطه در تبریز بکند بسیار خوب و ثمر بخش خواهد بود.
    متشکرم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =