خانه / اخبار / اجتماعی / حذف روز جهانی معلولان از تقویم ملی ایران

حذف روز جهانی معلولان از تقویم ملی ایران

بازدید: 204

موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر با ابراز تاسف و تاثر از حذف روز جهانی معلولین و سایر روزهای مرتبط با نابینایان و ناشنوایان از تقویم سال ۹۱ هجری شمسی طی نامه ای مراتب اعتراضات و تاسفات خود را به سازمان بهزیستی استان اعلام داشته و خواستار پیگیری های قانونی و حقوقی این مسئله بسیار مهم گردیده است .

لذا با توجه به اهمیت روز جهانی معلولین و بزرگداشت این روز در کشورمان باید خاطرنشان ساخت که روز معلولین ۱۲ آذر سوم دسامبر میلادی یک روز جهانی بوده و در سراسر دنیا گرامی داشته می شود . در این راستا اقداماتی از سوی مراکز و افراد مختلف حقیقی و حقوقی صورت گرفته است که به نمونه هایی از آنها اشاره می شود.

حجت الاسلام پورفاطمی نماینده مردم بوشهر در مورد حذف روز جهانی معلولان از تقویم رسمی کشور گفت: من خودم نیز جزو این قشر به شمار میآیم. این هم یکی از مظلومیتهای معلولان است. سازمان بهزیستی، وزارت رفاه و تعاون اجتماعی و کمیسیون اجتماعی مجلس باید حتماً پیگیر این موضوع شوند و با نوشتن نامه از مراجع مربوطه توضیح بخواهند. وی همچنین ابراز داشت مسؤولان باید بیشتر از اینها به امور معلولان توجه کنند.

در مورد خبر مهم حذف روز جهانی معلول از تقویم ملی ایران رئیس جامعه معلولان ایران عنوان کرد این موضوع فاجعه ای بزرگ برای معلولان و نادیده گرفتن آنها و مشکلاتشان است.

وی در آستانه روز تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اعلام کرد با حذف روز جهانی معلولان و پاک کردن صورت مساله نمی توان مشکلات معلولان را نادیده گرفت و اعتراض خود را در این خصوص به رئیس و معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اعلام کرده ایم و امیدواریم سازمانهای مردمی معلولان نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

 از زمان تعیین روز جهانی معلولان، این روز در تقویم ملی ایران وجود داشته و همه ساله روزنامه ها و رسانه های مکتوب و تصویری با توجه به درج این روز در تقویم ملی مشکلات معلولان را در سطح وسیع انعکاس می دادند.

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه حذف روز جهانی معلولان از تقویم ملی ایران بدون هماهنگی و حتی اطلاع به بهزیستی انجام شده، عنوان کرد به منظور پیگیری این موضوع از سوی رئیس سازمان نامه ای به موسسه ژئوفیزیک ارسال شده است.

دکتر کیوان دواتگران اعلام کرد درمورد حذف روز جهانی معلولان از تقویم ملی ایران ،هیچ فرد و یا نهادی با سازمان بهزیستی مشورت و یا هماهنگی انجام نداده است و این موضوع ربطی به سازمان ندارد بطوریکه ما نیز به تازگی متوجه حذف روز جهانی معلولان شده ایم.

 وی از ارسال نامه ای به موسسه ژئوفیزیک خبر داد و گفت در این نامه که با امضای رئیس سازمان بهزیستی ارسال می شود از رئیس موسسه ژئوفیزیک خواستار ارائه توضیحات و دلایل حذف روز جهانی معلولان از تقویم شده ایم که امیدواریم پاسخ قانع کننده ای ارائه شود.

 

درباره ی madadi

همچنین ببینید

کارگاه آموزشی اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم

بازدید: 141 برگزاری کارگاه آموزشی “اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم” ویژه نابینایان

موسسه نابینایان بصیر در نخستین جشنواره اختراعات و ابتکارات تبریز

بازدید: 247  حضور موسسه نابینایان بصیر در نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات کلانشهر تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شانزده =