خانه / اخبار بصیر / کارگاه آموزشی اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم

کارگاه آموزشی اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم

بازدید: 141

 برگزاری کارگاه آموزشی “اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم” ویژه نابینایان

کارگاه آموزشی”اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم” ویژه نابینایان با حضور آقای دکتر ولی زاده مورخ۹۳/۳/۲۵ روز یکشنبه از ساعت ۱۶ تا  ۱۸ برگزارمی شود.

موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر در راستای کارگاه های آموزشی و عملی خود که چندین نوبت در گذشته برگزار شده است، مانند آشنایی با تکنولوژی های جدید ویژه نابینایان و کم بینایان با حضور اساتیدی از آمریکا و ایران، آقایان دادور و اسدی و همچنین نشست علمی، پرسش و پاسخ با حضور خانم دکتر دریا با موضوع نابینایی، پذیرش و سازگاری اجتماعی، در نظر دارد  کارگاه آموزشی”اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم” ویژه نابینایان با حضور آقای دکتر ولی زاده مورخ۹۳/۳/۲۵ روز یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ را برگزار نماید. از علاقمندان واعضای محترم دعوت می شود در صورت تمایل تا دهم خرداد ماه برای حضور در کارگاه ثبت نام نمایند.

در ایران قدیم، خدمات طب سنتی و اسلامی تنها توسط حکیم های آن زمان ارائه می شد. در اوایل قرن گذشته، هنگامی که با تمدن غربی پس از رنسانس علمی اروپا مواجه شدیم، با احساس حقارت در برابر تکنولوژی آنها، یک باره از گذشته درخشان علمی خود به خصوص در رشته طب بریدیم و با توسعه طب آلوپاتیک و بی مهری نسبت به حکیم ها وروش های درمانی شان، به تدریج تعداد آن ها رو به کاهش نهاد و کتب علمی شان در کتابخانه ها مهجور ماند، یا به وسیله عمّال غرب به تاراج رفت.

ما هم برای این که متهم به واپسگرایی نشویم، آنچه که از پدران خود به ارث برده بودیم، بیرون ریختیم، در حالی که غربی ها علی رغم تظاهر به آتش زدن کتب طب سنتی، با شیوه های مختلف، این گنجینه های ارزشمند را ربوده و با استخدام مترجمین عرب اقدام به ترجمه متون و تحقیق و تفحص در مفاهیم علمی آن نمودند.

اکنون که بیش از صد سال از زمان تاراج آن سنت ها و میراث ها گذشته است، دیدیم که ما نیز در همکاری با آنها در طی چند دهه، میراث هزار ساله خود را آتش زده ایم، لذا به تدریج دستی بر چشم هایمان کشیده و می خواهیم از خواب گران برخیزیم.

درباره ی madadi

همچنین ببینید

موسسه نابینایان بصیر در نخستین جشنواره اختراعات و ابتکارات تبریز

بازدید: 246  حضور موسسه نابینایان بصیر در نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات کلانشهر تبریز

کتب ضبط شده در استدیوی موسسه بصیر

بازدید: 199موسسه بصیر در راستای ارئه خدمات بیشتر و بهتر به افراد نابینا و کم …

یک دیدگاه

  1. That’s the smart thinnikg we could all benefit from.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =