خانه / اخبار بصیر / گزارش مجمع عمومی عادی موسسه نابینایان بصیر تبریز

گزارش مجمع عمومی عادی موسسه نابینایان بصیر تبریز

بازدید: 108

مجمع عمومی عادی (سالانه) موسسه نابینایان بصیر تبریز با حضور هئیت امنای محترم و هیئت مدیره در روز پنجم شهریور سال ۱۴۰۲ در محل موسسه برگزار گردید.

 

گزارش مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر در مجمع عمومی هیئت امنای  محترم موسسه در پنجم شهریور

گزارش عملکرد هیئت مدیره موسسه  در طی دو سال گذشته، (اول مرداد ۱۴۰۰ الی اول شهریور ۱۴۰۲)  توسط مدیرعامل محترم موسسه آقای دکتر روح اله ساعی به سمع و نظر هیئت رئیسه محترم مجمع و سایر اعضای محترم هیئت امنا  رسید. که مختصری از گزارش ایشان  در زیر آوره می شود:

-با توجه به هشدار موجر ساختمان موسسه واقع در خیابان امام، هیئت مدیره در صدد بررسی گزینه های مختلف برای نقل مکان نمود.که نهایتا با تلاش اعضای محترم و مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری کلانشهر تبریز این امر مهم  از حدود تیر ماه ۱۴۰۱ محقق گردید. که البته این ساختمان متروکه و مخروبه بود. اما با توجه به مساحت مناسب و زیربنای قابل توجه برای انجام فعالیتهای نابینایان در بخشهای مختلف، تصمیم به بازسازی با حمایت خیرین و برخی از مسئولین شهری و شهرداری  شد. که تا کنون نزدیک به یک میلیارد تومان  هزینه اعم از گچکاری ساختمان، لوله کشی، تهیه درهای اتاقها، تعویض سیم کشی ساختمان، تعمیر و اصلاح لوله کشی گاز، آسفالت حیاط ، تجهیز اتاق موسیقی و… شده است.

جلسه مجمع عمومی سالانه
محوطه موسسه نابینایان بصیر

 

– از برنامه های مهم هیئت مدیره بصیر، عضوگیری و معرفی خدمات موسسه به نابینایان و کم بینایان  شهر تبریز بود که از وجود چنین تشکلی بی خبر بودند. در حال حاضر تعداد اعضای موسسه نابینایان بصیر به ۱۵۲۰ نفر رسیده است.

– عضویت موسسه نابینایان بصیر در شبکه ملی تشکلهای نابینایان ایران، برای اولین بار به عنوان نماینده شمال غرب کشور در تیرماه ۱۴۰۰ بود که این تشکل به عنوان یکی از تشکلهای فعال در مطالبه گری حقوقی نابینایان ایران، دبیری هیئت مدیره شبکه را بر عهده دارد. همچنین عضویت در مجامع مختلف استانی مانند عضویت در ستاد عالی مناسب سازی استان، عضویت در کمیته پیگیری قانون حمایت از حقوق  معلولان، عضویت در کمیسیون  شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر به عنوان عضو مشاور و… اشاره کرد.

– برگزاری کلاسهای مختلف در بصیر که بسیاری از نیازهای اطلاعاتی نابینایان و مهارتی این قشر را پاسخگو بوده است. از جمله می توان: به کلاسهای سازهای ضربی با استادی آقای ایوب پاشنگ، کلاس های آموزش مهارتهای کامپیوتری، کلاسهای درسی مربوط به سطوح مختلف تحصیلی دانش آموزان نابینا، کلاسهای مهارتهای زندگی، کلاسهای گویندگی و فن بیان و …. اشاره کرد.

– در زمینه جلب مشارکت موسسه، نیازمند حمایت های بیش از پیش مردم خیرمی باشد. در این زمینه هیئت مدیره محترم اقدامات شایسته ای را انجام داد و تا حدودی توانسته هزینه های سنگین اداره چنین موسسه ای که روزانه بیش از ۱۰۰ نفر مراجعه کننده دارد را تامین کند ولیکن نیازمند حمایت های مردم شریف تبریز و آذربایجان هستیم.

– برگزاری اردوهای مختلف فرهنگی و تفریحی با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از نابینایان بصیری و خانواده های محترمشان در مناطق سیاحتی شهر اسکو و فتح آباد تبریز  اشاره کرد. که سعی بر پوشش بیش از۸۰درصد از هزینه اردوها توسط خود موسسه با مشارکت خیرین و ادارات شده ایم که این خود  باعث شور نشاط بیشتر بین خانواده های نابینایان گردیده است.

– برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از نابینایان و برگزاری مراسم چهاردهمین سالروز تاسیس موسسه نابینایان بصیر اشاره کرد. که محتوای برنامه های این مراسم ها توسط هنرمندان خود موسسه تدوین و اجرایی شد.

-تامین لوازم و وسایل توانبخشی مورد نیاز نابینایان اعم از: عصای سفید، بازیهای فکری ویژه کودکان نابینا، ذره بین برای کم بینایان، شطرنج نابینایی، کاغذ بریل و لوح و قلم اشاره کرد. که با توجه به نیاز اعضای محترم در بین ۱۸۶  نفر از عزیزان توزیع شده است.

– ساخت استدیوی تخصصی ضبط صدا با امکانات مناسب و فضای حدود ۲۰ متر مربعی در طبقه فوقانی موسسه. که در این زمینه از سازندگان تخصصی استدیو بهره گرفته شد. و هزینه ای حدود ۱۳۰ میلیون تومانی را  موسسه متحمل شده است تا از این طریق به نیازهای مطالعاتی عزیزان نابینا که بعضا از استان های دیگر کشور هستند پاسخ دهیم.

-تشکیل صندوق قرض الحسنه ی مهر بصیر در سال ۱۴۰۰که در دور اول آن حدود ۷۰۰ میلیون تومان وام به اعضا اختصاص یافت و در دور دوم که از مرداد ماه جاری شروع شده است حدود یک میلیارد و صد میلیون تومان به اعضای عضو صندوق اعطا خواهد شد لازم به ذکر است بخشی از موجودی صندوق توسط موسسه و خیرین تامین شده است.

مجمع عمومی موسسه نابینایان بصیر

– در پایان دکتر ساعی ضمن تشکر مجدد از تلاشهای اعضای محترم هیئت امنا و نیز هیئت مدیره، به طرح برخی از نیازهای اساسی موسسه برای ارائه خدمات بهینه اشاره کرد.

درباره ی rezazade

همچنین ببینید

نابینایانی که چشم انتظار وعده ی مسئولین هستند

بازدید: 212

اردوی فرهنگی تفریحی سرعین و مشکین شهر مصادف با عید غدیرخم

بازدید: 1026

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =