خانه / اخبار / طرح تحقیقاتی بررسی ژنهای دخیل در ایجاد بیماری RP

طرح تحقیقاتی بررسی ژنهای دخیل در ایجاد بیماری RP

بازدید: 659

طرح تحقیقاتی بررسی ژنهای دخیل در ایجاد بیماری RP ،  توسط تیم تحقیقاتی پرفسور فرهود پدر علم ژنتیک ایران با شرکت بیش از ۱۳۰ نفر از مبتلایان در بیمارستان نیکوکاری تبریز انجام شد:

این طرح که با همت و همکاری موسسه نابینایان بصیر با تیم تحقیقاتی پورفسور فرهود به انجام رسید در چهار مرحله برای نابینایان منطقه بصورت رایگان  در ۲۶ و ۲۷ شهریور انجام شد.

از جمله:

معاینه رایگان چشم توسط پزشک متخصص.

گرفتن عکس رایگان رتینوگرافی.

تشخیص  نوع آر پی همه بیماران عزیز.

و در نهایت  دادن شجره نامه کلینیک پرفسور فرهود به بیماران محترم که برای ازدواج یا بارداری میتوانند از این شجره نامه با همکاری مشاوره ژنتیک استفاده نمایند.

۴مرحله فوق برای همه بصورت رایگان انجام شده و مدت زمان جواب دهی قطعی نوع آر پی آنها حدود یک ماه خواهد بود.

البته در مرحله دوم، طی تحقیقات گسترده تری درمورد جهشهای ژنتیکی بیماری آرپی، و با توجه به نوع وراثت این بیماری، به نوبت برای شرکت کنندگان محترم انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که فقط عزیزانی که واجد شرایط طرح باشند در مرحله دوم شرکت داده میشوند و مرحله دوم نیز بصورت رایگان برای عزیزان انجام میشود و زمان جوابدهی قطعی آن تا ۶ماه پس از نمونه گیری اعلام خواهد شد.

درباره ی zahrabi

همچنین ببینید

اولین نشست هیئت امنای موسسه نابینایان #بصیر با حضور هیئت مدیره و هیئت امنای موسسه در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲ برگزار گردید.

بازدید: 434

بمنظور مناسب سازی استفاده از سامانه های شهرداری تبریز برای کاربران آسیب بینایی

بازدید: 378

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 9 =