خانه / اخبار بصیر / معرفی واحد سمعی و بصری مؤسسه نابینایان بصیر

معرفی واحد سمعی و بصری مؤسسه نابینایان بصیر

بازدید: 308

 یکی از ضروری ترین و اصلی ترین خدمات برای افراد نابینا فراهم آوردن امکانات لازم برای تحصیل این عزیزان در کلیه مقاطع تحصیلی می باشد تا بتوانند هم پای دانش آموزان و دانشجویان عادی ادامه تحصیل بدهند.

در این راستا لازم است محدودیت های موجود در تهیه و خواندن کتب درسی و آموزشی از طریق ایجاد بسترهای مناسب از بین برود. تهیه کتب به صورت بریل و صوتی یکی از این بسترهای مناسب می باشد نیازمند توجه و حمایت همه جانبه می باشد.

یکی از اهداف مؤسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر تامین نیازهای کمک آموزشی نابینایان و کم بینایان عزیز می باشد برای تحقیق این هدف از همان آغازین روزهای شروع به کار با تلاش شبانه روزی هیئت مدیره واحد سمعی و بصری مؤسسه راه اندازی شد. این واحد سه بخش مجزا دارد که در ذیل به معرفی اجمالی هر بخش می پردازیم.

۱- بخش تصویر

در این بخش کلیه فعالیت ها و برنامه های مؤسسه تصویر برداری وعکاسی شده سپس توسط ادیتورهای مجرب مونتاژ می شود تا علاوه بر این که در آشیو مؤسسه قرار گیرد، برای استفاده در اختیار افراد نابینا و کم بینا قرار گیرد.

۲- بخش صوتی

همان گونه که قبلا گفته شد یکی از بزرگترین مشکلات نابینایان در تحصیل کمبود کتب صوتی است. در همین راستا در مؤسسه بصیر استودیویی ایجاد شده است. این استودیو با سخت افزارها و نرم افزارهای به روز دنیا در زمینه صوت و زیر نظر متخصصین سازمان صدا و سیما ساخته و تکمیل شده است. کتاب های گوناگون در همه زمینه ها به درخواست نابینایان و کم بینایان عزیز توسط گویندگان، متناسب با رشته مربوطه که از طرف کارگروه های پنجگانه (حقوق، روانشناسی، آی تی، زبان، گرافیک)، به واحد سمعی و بصری معرفی می شوند با عالی ترین کیفیت و مطابق با استانداردهای روز ضبط شده سپس توسط افراد آشنا به ادیت صدا که تعدادی از آنها از بین نابینایان عزیز می باشند، ادیت می شود و در اسرع وقت در اختیار نابینایان قرار می گیرد. به زودی لیست کتب ضبط شده در موسسه بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

۳- بخش چاپ کتب بریل

همان طور که می دانیم یادگیری مطالب از طریق دیدن مطلب با چشم راحت تر و همچنین بازده بیشتری نسبت به گوش دادن  دارد، حس لامسه افراد نابینا نیز به جای چشم عمل می کند لذا تبدیل کتب به خط بریل ( خط نوشتاری ویژه نابینایان)، موجب بالا رفتن یادگیری دروس و مطالب می شود. با توجه به اینکه وجود یک دستگاه چاپگر بریل در مؤسسه احساس می شد یک دستگاه چاپگر ورژن جدید خریداری شد که کتب مورد نیاز پس از تایپ و اسکن چاپ می شود.

لازم به توضیح است که واحد سمعی بصری موسسه بصیر، کلیه خدمات خود در زمینه ضبط کتاب، فیلم ها، تصاویر، تهیه کتب بریل و سایر موارد ذکر شده را به صورت رایگان برای عزیزان نابینا و کم بینا ارائه می دهد. کتاب های درسی مورد نیاز این عزیزان در واحد سمعی بصری ضبط و در اختیارشان قرار می گیرد. این واحد از همان زمان شروع فعالیت های آغازین خود، قابلیت ارائه خدمات و قبول سفارشات صوتی و …را داشت  و هم اکنون نیز این کار را با توانایی بالا انجام می دهد.

درباره ی rezazade

همچنین ببینید

گزارشی مختصر از استودیوی موسسه نابینایان بصیر

بازدید: 1062یکی از بزرگترین مشکلات نابینایان در تحصیل کمبود کتب صوتی است.در همین راستا در …

کارگاه آموزشی اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم

بازدید: 141 برگزاری کارگاه آموزشی “اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم” ویژه نابینایان

یک دیدگاه

  1. من عاشق واحد صوتی ، سمعی و بصری مؤسسه نابینایان بصیر هستم. با آرزوی سلامتی برای عزیزان زحمت کش این واحد.

    http://www.IrExpert.ir?85522

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − نه =