خانه / اخبار / آموزشي / کتاب اسباب بازی

کتاب اسباب بازی

بازدید: 325

کتاب پارچه ای با درآمیختن بازی با آموزش، نخستین تجربه کودک نابینا و کم بینا از کتاب را به خاطره ای شیرین از کتاب و کتابخوانی تبدیل می کند.

 

کتاب اعداد

 

این کتاب پارچه ای، اعداد ۱ تا ۹ را به کودک آموزش می دهد. در هر صفحه شکل هر عدد تکه دوزی شده است. در کنار هر عدد نیز به تعداد شماره آب نبات های رنگی برای آموزش مفهوم اعداد، گذاشته شده است.

والدین و معلمان می توانند با استفاده از زبانی آهنگین آموزش اعداد را برای کودک دلنشین تر کنند. تصاویر بزرگ و پارچه ی زبر و قابل لمس برای نمایش اعداد، این عدد آموز را برای کودکان نابینا و یا کم بینا نیز مناسب کرده است.

اجرا نجمه باقری. تهیه شده در موسسه پژوهشی کودکان دنیا.

منبع: سایت کتابک

 

کتاب نخ و سوراخ

 

کتاب پارچه ای نخ و سوراخ یک کتاب حسی – لمسی و  مفهوم آموزی است که به صورت یک بازی طراحی شده است. کودک نخ را از سوراخ ها و موانع گوناگون می گذراند و سرانجام عروسکی را داخل کیسه پیدا می کند.

با این بازی می توان مهارت های حرکتی ظریف، برانگیختن کنجکاوی، تحریک حس لامسه، تشویق به حل معما در کودکان و آشنایی آن ها با مفاهیم باز کردن، گره زدن، عبور دادن و … را تقویت کرد.

طراح و تصویرگر: فریبا کیهانی. موسسه ی پژوهشی کودکان دنیا

 

منبع: سایت کتابک

درباره ی fekri

همچنین ببینید

BlueStacks 0.9.0.4049 اجرای برنامه های اندروید در ویندوز

بازدید: 355BlueStacks 0.9.0.4049 اجرای برنامه های اندروید در ویندوز

خواندن لمسی خط بریل

بازدید: 3119خواندن خط بریل در تمامی زبان ها از سمت چپ می باشد.

یک دیدگاه

  1. مرجان حسینی

    سلام ممنون از تلاش شما جهت آگاهی و آشنایی با کتابهای پارچه ای اما به تازگی موسسه کودکان خلاق امروز کتابهای پارچه ای تولید کرده است که نابینایان مانند افراد عادی می توانند با آنها ارتباط بر قرار کنند و به صورت متفاوتی لذت ببرند . از شورای کتاب کودک می توانید سوال کنید. متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =