خانه / اخبار / آموزشي / برگزاری اولین کلاس آموزش معماری نابینایان کشور ، در موسسه نابینایان بصیر

برگزاری اولین کلاس آموزش معماری نابینایان کشور ، در موسسه نابینایان بصیر

بازدید: 218

برگزاری اولین کلاس آموزش معماری نابینایان کشور ، در موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر ، در راستای ادراک نابینایان از فضا،مکان و معماری ادامه دارد. تا کنون ده جلسه از مرحله ی مقدماتی این دوره به پایان رسیده و پژوهش حاضر به عنوان اولین پژوهش عملی و کاربردی معماری نابینایان کشور ایران ، بر مبنای تلاش برای حضور و نقش موثر نابینایان در جامعه و ارتقای کیفیت زندگی و بهره مندی از توانایی های نابینایان جهت مشارکتشان برای طراحی مناسب فضای معماری در تاریخ ۹۶/۱۱/۱۰ و در جلسه ی دفاع از پروپوزال دکترای تخصصی پژوهشگر و مدرس این دوره ، جناب آقای محمدعلی عبدالصمدی ،توسط مدیران و اساتید برجسته ی کشور ، مورد تائید نهایی قرار گرفت که طبق بیانات پژوهشگر در این جلسه ، نتایج پژوهش حاضر نقش بسیار مهمی در فرآیند ادراکی انسان هایی خواهد داشت که از نعمت بینایی محرومند و مشارکت مستقیم نابینایان در فرآیند خلق فضای معماری و نتایج پژوهش حاضر ، نه تنها برای بینایان و نابینایان در پیشرفت عملکردی معماری و ارتقای کیفیت زندگی تاثیرگذار خواهد بود، بلکه می تواند افق های دیگری را هویدا نماید که تا کنون به شفافیت نرسیده است. طی ده جلسه ی اخیر و بر اساس طرح آموزشی ارائه شده ، هنرآموزان علاوه بر تسلط کامل بر موضوع ادراک ، تناسبات ، مقیاس و خوانش فضای معماری و محیط پیرامون ، با نحوه ی ترسیم نقشه های فنی معماری آشنا شده و  با استفاده از ابزار  نقشه کشی و سایر ابزار ها ، موفق به ترسیم پلان معماری و نماهای معماری با اصول و روش های معمول ترسیمی توسط بینایان و روش های جدید ارائه توسط نابینایان گردیده اند و علاوه بر موضوع ادراک و ترسیم پلان ها و نماهای مقدماتی معماری ،ساخت احجام هندسی ، بر اساس ویژگی های هندسی و اصول معماری ، از نتایج ویژه ی این دوره تاکنون بوده است .لازم به ذکر است : هرگونه استفاده از تصاویر و مراحل آموزشی اشاره شده توسط صفحات مجازی موسسه ی فرهنگی هنری نابینایان بصیر ، در سایر پژوهش ها و مطالعات ، تنها با کسب اجازه ی رسمی از مدیریت و روابط عمومی موسسه ی فرهنگی هنری نابینایان بصیر شهر تبریز و مدرس دوره ، بلامانع می باشد .

تصویر شماره ۱ : از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون .

تصویر شماره ۲: از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۳:  از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۴: از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۵: از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۶ : از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۷: از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۸: از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۹: از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۱۰ : از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۱۱: از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا ، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۱۲: از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا، مکان و معماری در محیط پیرامون.

تصویر شماره ۱۳: از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا، مکان و معماری در محیط پیرامون

تصویر شماره ۱۴: از کلاس آموزش معماری برای نابینایان کشور برای اولین بار در موسسه نابینایان بصیر در راستای ادراک نابینایان از فضا، مکان و معماری در محیط پیرامون.

درباره ی zahrabi

همچنین ببینید

بمنظور مناسب سازی استفاده از سامانه های شهرداری تبریز برای کاربران آسیب بینایی

بازدید: 376

قرعه کشی مسابقه آنلاین کشوری قانون خوانی

بازدید: 459با حضور نماینده بهزیستی استان آذربایجان شرقی و جمعی از هیئت مدیره موسسه نابینایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 16 =