خانه / اخبار / آموزشي / کلاس مهارت آموزی کلیبس سازی

کلاس مهارت آموزی کلیبس سازی

بازدید: 165

موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر برای اعضای خود کارگاه آموزش کلیبس سازی برگزار می کند

یکی دیگر از کارگاه های آموزشی که در موسسه بصیر برای اعضای نابینا و کم بینا برگزار می شود، کارگاه آموزش کلیبس سازی می باشد. این کارگاه از سوی اعضای موسسه مورد استقبال قرار گرفته است. در این پست گزارشی از این کلاس و فعالیت مربی و اعضای آن را خواهیم خواند.

مربی: خانم ها سودا و سوین پارچه بافیه، پژوم. دستیاران مربی: خانم ها شمسی، عقلمند، نیک رفتار. هنرآموزان: خانم ها همت جو، طوفان بخش، عباسی، آسیابان، شیری، محمدزاده، ساعی ، خدابنده و خانم ها پورعلی

مواد کاربردی: پارچه ارگانیزه و ساتن، کلیبس کار، چسب حرارتی، نخ و سوزن. خلاصه کار: برای تهیه کلیبس ابتدا باید قسمت های پارچه ای آن را درست کنیم. برای این کار دو سری برش از پارچه ها با اندازه های  ۱۵×۷۵سانتی متر برای پارچه حاشیه کلیبس و ۸ ×۷۵ سانتی متر برای پارچه رزی شکل قسمت وسط کلیبس تهیه می کنیم.

برای دوخت پارچه حاشیه کلیبس، پارچه را از دو طرف بهم دوخته و بعد از دولا کردن کوک می زنیم، در ادامه نخ را کشیده و پارچه را جمع می کنیم. برای دوخت قسمت رزی شکل، پارچه را دولا کرده و کوک می زنیم در انتها با کشیدن نخ، پارچه را جمع می کنیم بعد با پیچاندن پارچه آن را به شکل رز در می آوریم. ابتدا پارچه کناری را با چسب حرارتی به  کلیبس وصل می کنیم و بعد رز را در وسط آن با چسب محکم می کنیم. این کار را روی هر دو طرف کلیبس انجام می دهیم. برای تزیین کلیبس از روبان و پر استفاده می شود.

این کلاس های آموزشی در راستای اشتغال زایی برای این عزیزان صورت گرفته است  به طوری که ۶ تن دیگر از مهارت آموزان در جهت کار درامر تولید کلیبس آموزش می بینند. از دیگر کلاس های مهارت آموزی با رویکرد اشتغال زایی می توان به شمع سازی، جعبه سازی، تولید جاحوله ای و رویخچالی های زینتی اشاره کرد که توسط مربیان مجرب مشغول به کار هستند.

 

درباره ی fekri

همچنین ببینید

شکست انسان از کامپیوتر در سخت‌ترین بازی دنیا

بازدید: 166با توجه به پست جدید وب سایت بصیر درباره ابتکار شرکت فیسبوک در ابزار …

روز عصای سفید در راه است

بازدید: 403پیشاپیش روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید مبارک

۹ دیدگاه

  1. فقط می توانم بگویم که این عزیزان واقعا هنرمندند. و با اشتیاق خاصی این کار را دنبال میکنند. دست همشون درد نکنه .

  2. خیلی عالی بود. سعی کردم بعضی اخبار مربوط به موسسه بسیار فعال بصیر رو مطالعه کنم, واقعا خوبه. پیشنهاد می کنم.از فعالیتهای این موسسه گالری عکس تهیه بشه و در سایت گذاشته بشه. چون خیلی از این عکسها می تونند استفاده کنند.
    حقیقتا شماها توانمند هستید…+++

    • با سلام
      این اخبار بازتاب گوشه ای از فعالیت های موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر می باشد.ممنون بابت پیشنهاد خوبتون.

  3. کیریپساتون عالیه مخصوصااینکه کاردست بچه های توانمندهستش ولی اگه تمیزتربچسبونین عالیتر میشه نباید دوختاشون دیده بشه چون خیلی زود ازگیره میافتن مجبوریم دوباره چسب خریده ودوباره کاری کنیم

    • دوستان سعیشون براین است که کارشون تا جایی که ممکنه درست و بدون عیب باشه. اگه موردی هم باشه فکر نکنم از ارزش کارشون چیزی کم بشه.
      ممنون از پیشنهادتون.

  4. حسین نسب کمال

    خسته نباشىد خدمت تمام دوستان زحمتکش وانسان دوست

    لطفا طرحها ى جدىدتان را برام بفرستىد.

    لطفا کاراى جدىدتان را برام ارسال کنىد.

  5. باسلام وعرض خسته نباشید واقعا مممنون از از اموزشتون

  6. فروش اینترنتی بزارین فروش کلیپسای ساخت نابینایان عزیپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 13 =