خانه / اخبار / آموزشي / سنگفرش ویژه افراد نابینا

سنگفرش ویژه افراد نابینا

بازدید: 1731

یکی از دغدغه های اصلی افراد نابینا تردد در سطح شهر می باشد. سنگفرش های مخصوص افراد نابینا می تواند نقش عمده ای در کمک به آنها  داشته باشد.

در این جا قصد داریم شما را با سنگفرش های مخصوص افراد نابینا آشنا کنیم. با دقت بیشتر و با احساس آنها با حس لامسه موجود در کف پا حین راه رفتن متوجه خواهید شد که این سنگفرش ها مسیر درست را به افراد نابینا نشان می دهند.

همانطور که درعکس مشاهده می کنید این سنگفرش ها با تفکیک رنگ و شکل از هم مشخص شده اند. سنگفرش نوع اول به رنگ قرمز و طوسی که به صورت مربع های کوچک هم اندازه هستند مخصوص تردد افراد عادی می باشد که در عکس با شماره یک مشخص شده است. سنگفرش های زرد رنگ مخصوص تردد افراد نابینا  می باشد. سطح این سنگفرش ها به شکل نوارهای باریک و موازی مشخص شده و به افراد نابینا کمک می کند از مسیر مستقیمی عبور کنند و در راهشان منحرف نشوند.

 سنگفرش نوع سوم که آنها هم مخصوص افراد نابینا می باشد به رنگ قرمز و دارای حالت برجسته مانندی در سطح خود هستند و نشان دهنده جاهایی هستند که پیاده رو تمام می شود و ادامه مسیر مستقیم به کوچه یا خیابان می رسد، البته در قسمت هایی از پیاده رو که دارای پله می باشد نیز از این نوع سنگفرش استفاده شده است.

امید است با کاربرد این نوع سنگفرش ها در تمامی معابرها و آموزش آن، افراد نابینا  به راحتی در سطح شهر تردد کنند.

منبع: یک فنجان چای

درباره ی fekri

۵ دیدگاه

  1. می خواستم اسم سنگفرش نوع دوم و سوم را بدانم.

  2. با سلام . این سنگفرش ها رو میشه ایران تهیه کرد ؟برای موسسه میخاستم و اینکه اگر از قیمت حدودی آن مطلع هستین ممنون میشم آدرس و قیمت آن را در اختیارم بگذارید.

    • با سلام
      دوست عزیز سنگفرش آماده وجود ندارد و باید به مراکزی که این نوع کاشی ها را تولید می کنند سفارش داد، در این ارتباط می توان از مناطق شهرداری که اقدام به نصب سنگفرش می کنند محل تولید را جویا شد. برای داخل ساختمان کف پوش های حسی توصیه می شود. برای اطلاع بیشتر با مدیر روابط عمومی موسسه تماس بگیرید. با تشکر
      مدیر روابط عمومی: آقای ساعی- شماره تماس:۰۹۱۴۳۱۱۳۷۵۴

  3. خیلی ممنونم از اطلاعاتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 19 =