خانه / اخبار / آموزشي / برگ زرینی دیگر برای موسسه فرهنگی و هنری نابینایان بصیر؛

برگ زرینی دیگر برای موسسه فرهنگی و هنری نابینایان بصیر؛

بازدید: 491

دکتر محمدعلی عبدالصمدی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و مدرس اولین دوره ی آموزش معماری به نابینایان در کشور
(برگزار شده در موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر)؛
طی بیانیه ای از نتایج موفقیت آمیز این پژوهش خبر داده و از تلاش، همیاری و حمایت اعضا و هیئت مدیره ی این موسسه قدردانی کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود خداوند سبحان بر عزیزان و فهیمان دیار عشق و ایمان؛
اکنون که به فضل الهی و تلاش چشمگیر و مسئولانه موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر در راستای ارتقای آموزش، کلاس های آموزش معماری به نابینایان به پایان رسیده است؛ خوشحال و مفتخرم به اطلاع همیارانم برسانم، پس از چند سال تلاش و بر اساس تحلیل های اثبات شده و نهایی، این دوره آموزشی با موفقیت ارزیابی شده که خلاصه ای از نتایج این پژوهش را به شرح زیر اعلام می نمایم :
بر اساس تحلیل های حرفه ای به نتیجه رسیدیم، علی رغم نقش محوری و تاثیرگذار حس بینایی در فرآیند خلق فضای معماری، طراحی با تکیه بر سایر حواس انسان و ارتقای آنان نیز، نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند و استفاده از آموزش معماری، نه تنها منجر به ارتقای ادراک فضایی نابینایان می شود، بلکه نابینایان و کم بینایان نیز می توانند از توانایی خلق فضای معماری بهره مند باشند؛ و چه بسا با بهره گیری از روش های مناسب، می توان از مشارکت نابینایان و کم بینایان در فرآیند طراحی معماری بهره جست . همچنین با در نظر گرفتن توانمندی های نابینایان در مهارت آموزی، می توان در راستای پژوهش های کاربردی و نتیجه محور در جامعه تلاش کرد. که این نتایج گواه آن است که نابینایان از پتانسیل های بالایی برای ورود به بازار کار برخوردار هستند و با برنامه ریزی های صحیح و تخصصی می توان سطح مهارت نابینایان، که حقوق برابر با سایر شهروندان کشورمان را دارند ارتقا داده و در راستای ارائه راه حل هایی مفید برای حل مشکلات اجتماعی و … قدم برداشت. (جزئیات و روند کامل پژوهش در رساله و مقالات پذیرش و چاپ شده، به صورت مفصل تحلیل و بررسی شده است که امیدواریم آغازی متفاوت باشد بر مبنای پژوهش های کارساز و آینده ساز کشورمان).

اینجانب، این رویداد را به تمامی اعضای موسسه و نابینایان فرهیخته تبریک و تهنیت عرض کرده و از اعضای محترم هیئت مدیره موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر، همکاران و هنرآموزان فعال این دوره آموزشی، آقایان:
مهدی فولادی
امیر فیضی
محمدرضا بله داری
رضا انصاری
رضا حسینی
علی مطلم پور
نوید تدین
حسین سابقی و سایر همراهان تقدیر و تشکر می نمایم.

امید که مراحل بعدی این پژوهش، زمینه ای باشد برای اثبات هرچه بیشتر شایستگی عزیزان.

نهایت سپاس، محمدعلی عبدالصمدی ۹۹/۰۵/۲۶

درباره ی رضا حسینی

با سلام رضا حسینی هستم در سال 1377/11/12 به دنیا اومدم. علاقه خیلی شدید به کامپیوتر دارم. در حال تحصیل هستم. در سال 1396 کنکور داده ام. این نوشته ادامه خواهد داشت . با تشکر از مدیر موسسه آقای رفعتی که کمکهای بسیار زیادی به من در هر زمینه کردند مِن جمله کمک و آموزش درسها. ایشان در طول دبیرستان و راهنمایی دبیر بنده بودند. و ایشان کار با کامپیوتر را به بنده یاد داده اند و از سایر دوستان بصیری کمال تشکر را دارم.

همچنین ببینید

#بصیر پنجره ای برای دیدن، ترانه ای برای سرودن و رسالتی برای ادا کردن

بازدید: 87

#اطلاعیه :

بازدید: 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهارده =