خانه / اخبار بصیر / ورزشی / معرفی جانباز ورزشکار

معرفی جانباز ورزشکار

بازدید: 437

بیوگرافی حاج خسرو سلیمی نیا:

متولد ۳۰ آذرماه، ۱۳۴۵

تاریخ مجروحیت: ۱۵ مهر ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی غرب بانه در گروهان کیارنگ نیروی انتظامی

تاریخ ازدواج: ۲۷ مهر ماه ۱۳۶۸و دارای۳فرزند به نامهای سعیدو وحیدو حنانه

معرفی این عزیز بزرگواراز زبان خودشان :

من از سال ۶۲ انگیزه ورزش داشتم. در دو میدانی مدارس مقام اول و دوم وسوم را در بین مدارس کسب کرده بودم در سال ۶۴ طبق اقتضای زمان وعلاقه وارد ژاندارمری شدم که همان نیروی انتظامی فعلی است بعد از اموزش به عنوان تخریب چی به کردستان اعزام شدیم که بر اثر انفجار از ناحیه دو دست و دو چشم مجروح شدم وبینایی خو را از دست دادم وبعد از ۵ الی ۶ ماه در خانه ماندن به  دلیل مجروحیت، سپس بعد از برطرف شدن جراحت، در سال ۶۸ به صورت رسمی ورزش را شروع کردم و اولین بار در سال ۶۸ به صورت رسمی و حرفه ای ورزش را شروع کردم و به ورزش دومیدانی پرداختم ودر همان سال وارد تیم دو میدانی شدم و اولین بار مدال طلای ۵۰۰۰m  را کسب کردم و تا سال ۸۱ که ۱۴ سال متوالی مدال طلای دو میدانی را کسب کردم در کنار ان هم که به ورزش کوهنوردی می پرداختم. ۱۴ بار به قله سهند صعود کردم و دو با به قله تفتان و۲ بار قله دماوند و ۴ بار قله سبلان ودر نهایت به قله کلیمانجارو در سال ۸۴ در تانزانیا در معیت جانبازان صعود کردیم.

و از سال ۸۲ که به دوچرخه سواری پرداختم تا حال حاضر و در ورزش دوچرخه سواری مقام هایی از قبیل مدال طلای ۵۰ کیلومتر جاده  ودر ۱۰ کیلومتر مدال نقره ودر یک کیلومتر تایم تریل مقام سوم را کسب کردم و در حال حاضر هم به ورزش و چرخه سواری مشغول هستم. عامل اصلی موفقیت بنده در زندگی و ورزش همراهی خانواه بوده وهست. بنده حدود ۱۱ سال هست که رئیس هیئت ورزشی نابینایان هستم و ۶ سال هم در جامعه نابینایان استان مدیر عامل بودم. به نظر من قهرمان واقعی باید خدا را در نظر داشته باشد و هدفش خدمت به هم نوعانش باشد و کسی که اینها را در نظر داشته باشد قهرمان است. به نظر من هر کس در ورزش سربلند باشدمی تواند در زندگی  بر سختیها و مشکلات زندگی غلبه کند درست  است  که برای معلولین در جامعه محدودیت است اما معلولین هم با ورزش می توانند در جامعه فعال باشند ودر جامعه زنده باشند از گوشه گیری در بیایند و آنهابا ورزش وآموختن علم ودانش می توانندبه سطوح بالا و در جه های بالا برسند و این ورزش هست بین ما وحدت ایجاد می کند. وقتی ما برای ورزش دور هم جمع می شویم مهم نیست که کسی مادر زادی دچار معلولیت شده یا اینکه از عزیزان جانباز هست یا بر حسب اتقاق یا حادثه دچار معلولیت  شده ، در ورزش کنار هم بودن مهم هست که بر اتحاد و  وحدت و صمیمییت وهمچنین معنویت ما افزوده  می شود.

 

در مورد ورزش بانوان نابینا هم، بهترین وموثرترین وسیله  برای حضور این عزیزان در جامعه هست  وهمچنین می تواند  راهی برای موفقیتشان  در زندگی باشد و خدا رو شکر که بانوان ما در چهار رشته ورزشی فعالند از جمله گلبال، دومیدانی، شطرنج و شنا و در آخر این مژده را به بانوان نابینا ی استان میدهم که برای اولین بار در کشور ورزش دوچرخه سواری دایر شده که این عزیزان می توانند در ورزشگاه یادگار امام  تمرین کنند.

درباره ی zahrabi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 5 =