خانه / اخبار / آموزشي / دوره های آموزش کامپیوتر برای نابینایان

دوره های آموزش کامپیوتر برای نابینایان

بازدید: 707

دوره های آموزش کامپیوتر برای نابینایان

 با پیشرفت فناوری های ویژه نابینایان بویژه کار با رایانه برای افراد دارای آسیب بینایی ،موسسه نابینایان بصیر از ابتدای تاسیس  با توجه به اهداف علمی و آموزشی خود ، آموزش کامپیوتر در قالب (I c d l) و پوشش نیازهای نرم افزاری مورد نیاز این عزیزان (  ساند فورج ، آداب ادیشن ، ویژوال بیسیک ، طراحی وبلاگ و وبسایت و…) در دستور کار خود قرار داده و عملا با ایجاد سایت کامپیوتری در فضای مناسب ، فراهم کردن اینترنت پرسرعت و بهره مندی از اساتید کامپیوتر برجسته شهر تبریز مانند ( خانم ها :  مهندس پور نقی،  مهندس تقی زاده،  آقایان :  مهندس وکیل زاده ،  مهندس آسوده  ، پرویز عبدی ، رضا حسینی  ومهدی رفعتی  ) ورود پیدا کرده است و در حال حاضر کلاس ها با مدرسی سرکار خانم مهندس ظریفه تقی زاده در حال برگزاری است. گروه اول مربوط به آموزش ابتدایی کامپیوتر ،ویندوز ،wordبه کودکان برنامه ریزی شده است .دو گروه دیگر مربوط به بزرگسالان عزیز می باشد سرفصل های ارائه شده درکلاس ها شامل مبانی ،ویندوز،اینترنت ،مهارت های هفتگانه I C D L 1 ,2  و نرم افزار های اموراداری می باشد که با هماهنگی سازمان فنی و حرفه ای کشور معرفی شده و گواهی مهارت برای عزیزان از مرکز تهران صادر خواهد  شد. و گروه سوم مختص کاربران عادی که تمایل به گذراندن مهارت های شایستگی دارند و بیشتر به مبانی رایانه ،اینترنت ، کاربر رایانه های شخصی پرداخته است .

در سال های گذشته با لطف و عنایت خداوند متعال عزیزان حاضر در کلاس ها ی کامپیوتر توانسته  اند دوره های متوالی ICDL1,2  و نرم افزار اموراداری را باموفقیت به پایان رسانیده و با شرکت در آزمون سراسری فنی و حرفه ای کشور و کسب نمره قبولی موفق به اخذ گواهی مهارت ازمرکز تهران شوند این عزیزان در مرحله سوم۱۳۹۱ و مرحله پنجم ۱۳۹۲ مرحله دوم ۱۳۹۳ شرکت داشته وبه مرحله ششم ۱۳۹۴  آزمون های سراسری فنی و حرفه ای معرفی شده اند که آرزوی توفیق برای همه این عزیزان را داریم .

اهداف برگزاری کلاس ها :

  توانایی کار با کامپیوتر بوسیله صفحه کلید ، عزیزان می توانند با تسلط کامل بر صفحه کلید مانند کاربران عادی نیاز های خودرا برطرف کنند و با رایانه کار نمایند  . نکته جالب توجه این است عزیزان با حضور در کلاس از تخصص کافی با کار با صفحه کلید برخوردار خواهند شد حال آنکه کاربران عادی در ۹۵ درصد مواقع در صورت نبود موس قادر به بستن و باز کردن کامپیوتر نیستند و در محیط های نرم افزار فقط ۱۵ درصد کاربرارن قدرت استفاده از صفحه کلید را دارند نکته دیگر اینکه استفاده عزیزان از نرم افزار های جاز و نریتوباعث شده تا کاربرن حاضر در کلاس با استعداد شنوایی و دقت در گوش دادن تسلط کافی به تلفظ گزینه ها و APTION  ها را داشته باشند . حال آنکه ۸۵ درصد کاربران عادی گزینه هایی را که در هنگام استفاده از کامپیوتر با آن مواجه می شوند  اشتباه تلفظ می کنند .

۱- عزیزانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند نیازمند فرآیندی برای اخذ گواهی مهارت رسمی از سازمان فنی و حرفه ای را هستند . تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند فعالیت های  کلاس ،در یافت جزوات و منابع آزمون و بانک سوالات  تهیه شده با توجه به این که هماهنگی لازم با سازمان فنی و حرفه ای به عمل آمده این فرایند را تسهیل می نماید تا عزیزان با دریافت منابع و سوالات تستی و عملی به امید خداوند در صورت تمایل گواهی مهارت اخذ نمایند .

۲- کاربرانی که تحصیلا ت دانشگاهی ندارد با نیاز های متنوعی روبرو هستند گاهی دلمان می خواهد یک موسیقی برای خودمان پخش کنیم یا یک آهنگ از اینترنت دانلود نماییم با دوستانمان در دنیای مجازی ارتباط بر قرار کنیم یک وب سایت را مدیریت نماییم طرز تهیه بستنی شکلاتی را از اینترنت یاد بگیریم و گاهی در مسائل شرعی مشکل داریم که می توانیم از سایت های مربوطه کمک بگیریم که این فقط قسمتی از نیاز هایی است که توسط کاربران در کلاس مطرح می شود که البته برای افرای که مشکل دید ندارند صد البته این ها شاید مشکلی نباشد هدف دیگر کلاس ها انجام آموزش عزیزان برای رفع این گونه نیاز ها و استفاده بیشتر و بهتر از دنیای مجازی است . که با کمک خداوند با برنامه ریزی تلاش و حس مسئولیت تحقق خواهد یافت .

دوستان نابینا و کم بینایی که در دوره های تابستانی آموزشی کامپیوتر در سال ۹۴ حضور داشته اند به ترتیب زیر می باشند.

آقایان : حسین ثالث ، شهرام حسن زاده ، علی اوجاقی، احسان عباسی، امین پورغفار، امیرعلی ظاهری، رضا قلی زاده

خانم ها: فاطمه اسدپور ، زکیه امیرلوی حق ، فریبا فرد عباس نیا ، فاطمه نورپور، آیناز و بهناز ولی زاده

 

درباره ی zahrabi

یک دیدگاه

  1. سلام و هزاران درود برای خوانندگان این مطلب و مخصوصا عرض ادب و احترام برای مهندس خانم تقیزاده که دلسوزانه به نابینایان آموزشهای مختلف از جمله کامپیوتر و ریاضی و … را تدریس و زحمات زیادی رو متحمل میشوند بی نهایت قدردان و ممنونشون هستم
    یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =