خانه / اخبار / اجتماعی / نرم افزار بینایی‌ سنجی‌ در دست‌ شما

نرم افزار بینایی‌ سنجی‌ در دست‌ شما

بازدید: 99

یک نرم‌افزار استثنایی می‌تواند مانع از ابتلا به نابینایی و یا ضعف بینایی به ویژه در افراد ساکن در نواحی دور افتاده به شکلی منحصر به فرد شود.


پژوهشگران به تازگی یک نرم افزار منحصر به فرد تولید کرده‌اند بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند قرار می‌گیرد و نقش نوعی چشم پزشک را ایفا می‌کند.
گفتنی است؛ این نرم افزار به ویژه می‌تواند برای تشخیص طبی مشکلات سلامت چشم در سالمندان و یا افرادی که در مناطق دور افتاده و محروم و فاقد دسترسی به امکانات چشم پزشکی هستند مورد استفاده قرار گیرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این نرم افزار توسط کاربران عادی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و نیاز به دانش فنی خاصی برای استفاده ندارد.
این نرم افزار از خود نوری متصاعد می‌کند که می‌تواند از چشم و به ویژه شبکیه چشم عکسبرداری نموده عیوب انکساری چشم را نشان دهد.
همچنین از این نرم افزار می‌توان برای مواردی مانند تست بینایی سنجی نیز استفاده نمود.
اطلاعات کسب شده توسط نرم افزار قابلیت ارسال به صورت EMAIL به پزشک متخصص را دارد تا براساس نتایج در خصوص نوع و شیوه درمان تجویز صورت بگیرد.
سازمان بهداست جهانی اعلام کرده در حدود ۲٫۵ میلیون نفر در دنیا نابینا و یا در شرف نابینایی هستند و اغلب در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند که با این روش‌ها می‌تواند از نابینایی در آن‌ها جلوگیری کرد.

منبع: روزنامه ایران سپید

درباره ی madadi

همچنین ببینید

اردوی فرهنگی و تفریحی بصیر در منطقه زیبای قیرمیزی گول

بازدید: 715موسسه نابینایان بصیر اولین اردوی سال ۱۳۹۵ خورشیدی را در ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار …

نرم نرمک می رسد اینک بهار

بازدید: 361بصیریان با کوله باری از موفقیت های سال ۹۴ به استقبال سال ۹۵ می …

یک دیدگاه

  1. جالب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 13 =