خانه / فرهنگي / من نابینا نیستم فقط خوب نمی بینم

من نابینا نیستم فقط خوب نمی بینم

بازدید: 259

معرفی کتاب  من نابینا نیستم فقط خوب نمی بینم : تعداد زیادی از مردم بینایی کمتر از حد طبیعی دارند و میزان بینایی آنان نیز درجات مختلفی دارد. به این گونه افراد کم بینا گفته می شود. متاسفانه ما هنوز شناخت کاملی از میزان تواناییها  و قابلیتهای این افراد نداریم و پیش از آنکه بر تواناییهای آنها تکیه کنیم بر ناتواناییهایشان تاکید داریم. این مسئله به نوبه خود سبب شده همه مبتلایان به آسیبهای بینایی, را نابینا تلقی نماییم. حال آنکه بخش اعظم این افراد, نابینای مطلق نبوده بلکه دارای دراجاتی از بینایی هستند.

این کتاب شامل پیشنهاداتیست, که به کم بینایان کمک می کند تا عملکرد بینایی بهتری داشته باشند. البته این پیشنهادات بینایی این افراد را افزایش نمی دهد, اما به آنها کمک می کند تا از باقیمانده بینایی خود بهتر استفاده کنند.

این کتاب به منظور شناخت هر چه بیشتر گستره آسیبهای بینایی, برخی از اصطلاحات این حیطه مانند آسیب بینایی, کارکرد بینایی, کارایی بینایی و محدودیت بینایی را برای خواننده روشنتر می سازد.

کتاب حاضار شامل شش فصل است و در این فصول درباره کلیات کم بینایی, پیشنهاداتی برای دیگر اعضای خانواده, پیشنهاداتی در رابطه خواندن و نوشتن, پیشنهاداتی درباره ایمنی در رفت و آمد و… بحث می کند.

این کتاب تالیف جی. کرک هورتون –رن بولر و ترجمه علی اسلام بولچی مقدم و با نشر دانژه در ۵۵ صفحه تدوین شده است.

درباره ی saei

همچنین ببینید

ابتکار ماکروسافت برای افراد نابینا

بازدید: 220ابتکار ماکروسافت برای کمک به نابینایان

ایرانی نابینایی که عالی ترین سمت سیاسی آمریکا را دارد

بازدید: 171 ایرانی نابینایی که عالی ترین سمت سیاسی آمریکا را دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =