خانه / اخبار / اجتماعی / کلاس های مهارت آموزی تخصصی برای نابینایان برگزار می شود

کلاس های مهارت آموزی تخصصی برای نابینایان برگزار می شود

بازدید: 535

نصر: مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر از برگزاری کلاس های مهارت آموزی، قرآنی و احکام، دوره های کامپیوتری، موسیقی و سایر کارگاه های تخصصی برای نابینایان خبر داد و گفت: رویکرد موسسه برای آموزش این کلاس ها، اشتغال زایی است و حمایت مردم و مسئولان می تواند در این خصوص کمک زیای به نابینایان داشته باشد.

به گزارش نصر، “مهدی رفعتی” بعداز ظهر دیروز ضمن گرامیداشت روز عصای سفید در خصوص فعالیت های موسسه نابینایان بصیر اشاره کرد و گفت: موسسه نابینایان بصیر از سال  ۱۳۸۸ با چهار هدف اساسی تاسیس شد که از جمله این اهداف می توان به پوشش و تامین نیاز های آموزشی و علمی افراد نابینا و کم بینا در تمام سطوح تحصیلی، پوشش نیاز های توانبخشی افراد نابینا،استقلال و خود کفایی نابینایان وپرورش استعداد ها اشاره کرد.

وی افزود: موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر سعی داشته تا با تشکیل کلاس ها و دوره های آموزشی درسی، دوره های پیش دبستانی تا سطوح دانشگاهی را با اساتید مجرب استانی برای نابینایان پوشش قرار دهد.

وی در ادامه به تشکیل دوره های آموزشی غیر درسی خاطرنشان کرد و گفت: از جمله دوره های غیر درسی می توان به برگزاری دوره های زبان انگلیسی، فنی حرفه ای، کامپیوتر، آشپزی، صنایع دستی، شمع های زینتی، گل های شیشه ای، سبدبافی و ….نام برد.

رفعتی تصریح کرد: تنها در طول یک سال گذشته، ۸ دوره کلاس زبان انگلیسی به صورت عمومی در تمام بازه های سنی برپا شده و همچنین طی تفاهمنامه ای که با سازمان فنی حرفه ای کشور انعقاد شده، در این زمینه نیز موسسه نابینایان بصیر نماینده فنی حرفه ای در استان محسوب می شود که با استفاده از اساتید مجرب فنی حرفه ای، در طول یک سال گذشته ۴۲ نفر از نابینایان و کم بینایان تحت پوشش اخذ گواهی بین المللی کاربری کامپیوتر برای نابینایان قرار داد.

مدیر عامل موسسه نابینایان بصیر در پایان اذعان کرد: همچنین برگزاری دوره های معارف اسلامی در رشته های حفظ قرآن کریم، روان خوانی و قرائت قرآن، احکام برای بانوان و آقایان نابینا برگزار شده است.

منبع : خبرگزاری نصر

درباره ی zahrabi

همچنین ببینید

بمنظور مناسب سازی استفاده از سامانه های شهرداری تبریز برای کاربران آسیب بینایی

بازدید: 374

قرعه کشی مسابقه آنلاین کشوری قانون خوانی

بازدید: 457با حضور نماینده بهزیستی استان آذربایجان شرقی و جمعی از هیئت مدیره موسسه نابینایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =