خانه / اخبار / اجتماعی / ساعت هوشمند برای نابینایان

ساعت هوشمند برای نابینایان

بازدید: 502

ساعت هوشمند برای نابینایان

ساعت هوشمندی برای نابینایان ساخته شده است که صفحه‌اش خط بریل را نشان می‌دهند.

صفحه‌های نمایش لمسی برای افراد نابینا کارایی ندارند و این موضوع، مانع پیشرفت دستگاه‌هایی که برای افراد نابینا ساخته می‌شود شده است. شرکت‌های مختلفی اقدام به حل این موضوع با ساخت سرویس‌هایی مثل Siri کرده‌اند یا دستگاه‌هایی الکترونیکی ساخته‌اند که از خط بریل پشتیبانی می‌کنند. با این حال، کار با این دستگاه‌ها ساده نیست و اغلب آن‌ها هم قیمت خیلی بالایی دارند.

یک شرکت کره‌ای با ساخت ساعتی هوشمند روش جدیدی برای کمک به نابینایان پیدا کرده است. ساعت Dot اولین ساعت هوشمندی است که بر اساس خط بریل ساخته شده و می‌تواند نقاط روی صفحه‌اش را در چند ستون تغییر دهد. این ساعت که قیمت بالایی هم ندارد، می‌تواند افراد نابینا را هم با تکنولوژی‌های روز همراه کند. ساعت‌های هوشمند در چند وقت اخیر به لطف اپل‌واچ شاهد افزایش فروش ۴۷۵ درصدی بوده‌اند.

مدیر شرکت کره‌ای Dot درباره‌ی ساعت‌شان می‌گوید: “تا به امروز اگر پیغامی از دوست‌تان دریافت می‌کردید، باید آن را از زبان Siri می‌شنیدید. اما حالا می‌توانید خودتان پیغام را بخوانید و صدای دوست‌تان را در ذهن‌تان بشنوید.”

ساعت هوشمند Dot روی صفحه‌اش چهار بخش جداگانه دارد که هر کدام از شش نقطه تشکیل شده‌اند. این نقاط می‌تواند هم‌زمان چهار حرف بریل را نشان دهند. ساعت Dot به گوشی‌ها متصل می‌شود تا پیغام‌ها را (مثل پیغام‌های iMessage) بخواند و نشان دهد. فعال شدن‌اش هم توسط فرمان‌های صدا صورت می‌گیرند. یک بار شارژ Dot تا پنج روز دوام می‌آورد.

نکته‌ی مهم درباره‌ی Dot قیمت پایین آن است. تبلت‌های بریل قیمت‌هایی چندهزار دلاری دارند، اما این ساعت هوشمند قرار است حدود ۳۰۰ دلار قیمت داشته باشد. این ساعت در دی ماه امسال در امریکای شمالی عرضه خواهد شد.

 منبع : فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

درباره ی zahrabi

همچنین ببینید

گرامیداشت روز جهانی عصای سفید ( روز نابینایان) در فرودگاه تبریز

بازدید: 199گرامیداشت روز جهانی عصای سفید ( روز نابینایان) در فرودگاه تبریز

پیام تبریک وزارت ورزش و جوانان به مناسب روز عصای سفید

بازدید: 224پیام تبریک وزارت ورزش و جوانان به مناسب روز عصای سفید

۲ دیدگاه

  1. سلام
    تشکر از اطلاعرسانیتون
    یا حق

  2. تکنولوژی همیشه در خدمت بشر هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =