خانه / اخبار بصیر / احداث پارک ویژه نابینایان

احداث پارک ویژه نابینایان

بازدید: 283

احداث پارک ویژه نابینایان/ توانمند سازی معلولان

شهردار منطقه ۶ تبریز از احداث پارک ویژه نابینایان در حوزه شمالغرب این کلانشهر خبر داد و گفت: توانمندسازی معلولان و افراد کم توان مد نظر شهرداری کلانشهر تبریز است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ دکتر فرهاد روشنی در نشستی با هیئت مدیره انجمن نابینایان بصیر به مناسبت روز جهانی عصای سفید، اذعان داشت: مسئله تامین اعتبار احداث این پارک را در جلسات بودجه سال ۹۴ لحاظ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شهرداری ها به تمام امور شهروندی ورود کرده اند گفت: شهرداری تهران برای تسهیل عبور و مرور معلولان تاکسی تلفنی های ویژه معلولان راه اندازی کرده و با هزینه شهرداری به انتقال آنها اقدام می کنند ضمن اینکه اقداماتی چون رایگان بودن هزینه حمل و نقل افراد معلول، مناسب سازی فضای شهری و… قابل تقدیر است.

در ادامه این جلسه روح الله ساعی، رئیس بخش روشندلان کتابخانه مرکزی تبریز ضمن اشاره به فعالیت های شهرداری تبریز در حوزه خدمات رسانی معلولان تاکید کرد: در تبریز نیز کارهای خوبی اجرا شده اما متاسفانه برخی طرحهای تصویب شده به درستی اجرا نمی شود بطوریکه مثل کف پوش حسی خیابانها در مواقعی، به جوی آب، کیوسک تلفن، روزنامه فروشی و… ختم می شود که بسیار نیز خطرناک است.

این عضو هیئت مدیره انجمن نابینایان بصیر با اشاره به هزینه بر بودن رفت و آمد معلولان و نابینایان، یادآور شد: از شورای کلانشهر تبریز درخواست کرده ایم تا با تهیه کارت شارژهای ترافیکی ویژه معلولان و نابینایان، نسبت به رایگان شدن خطوط اتوبوسرانی و گویاسازی مسیرهای BRT اقدام گردد که خودمان از لحاظ نرم افزاری هم آماده همکاری هستیم.

قادر فخر رنجبر، رئیس هیئت مدیره انجمن نابینایان بصیر، گفت: بصیر به عنوان فعالترین و بزرگترین تشکل فرهنگی و هنری ویژه نابینایان شمالغرب کشور از سال ۸۸ آغاز بکار کرده و بصورت رایگان بیش از ۵۵۰ نفر از نابینایان تبریز و استانهای همجوار را در عرصه های آموزشی و خدماتی حمایت می کند.

گزارش کامل این نشست

 

 

درباره ی fekri

همچنین ببینید

شکست انسان از کامپیوتر در سخت‌ترین بازی دنیا

بازدید: 164با توجه به پست جدید وب سایت بصیر درباره ابتکار شرکت فیسبوک در ابزار …

روز عصای سفید در راه است

بازدید: 402پیشاپیش روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید مبارک

۳ دیدگاه

  1. با عرض سلام و احترام

    اینجانب به عنوان یکی از بزرگترین و باتجربه ترین پیمانکاران حوزه الکترونیک ، اتوماسیون و مانیتورینگ آمادگی خود را برای طراحی ، برنامه نویسی ، ساخت و اجرای پروژه های فوق اعلام میدارم.

    به امید فردای روشن

  2. با سلامو خسته نباشید خدمت همه دوستان عزیز
    خبر خوشحال کننده ای بود اما چرا این خبر اینقدر دیر انعکاس داده شده؟ در هر حال خوب بود امیدوارم این وعده شهردار منطقه۶ تبریز مانند سایر وعده های مسئولین به نابینایان و موسسه بصیر نباشد وبه سرانجام برسد. به آقای دکتر ساعی هم تبریک میگم.
    موفق و پیروز باشید

    • با سلام و تشکر
      تنها دلیل انعکاس این مطلب در این زمان، گستردگی فعالیت ها و برنامه های موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر می تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =