خانه / اخبار بصیر / اقدامات حقوقی موسسه نابینایان بصیر در خصوص مناسب سازی محیط

اقدامات حقوقی موسسه نابینایان بصیر در خصوص مناسب سازی محیط

بازدید: 122

اقدامات  حقوقی موسسه نابینایان بصیر در خصوص مناسب سازی محیط

    موسسه نابینایان بصیر یکی از فعالترین تشکلهای نابینایی است که در سطح کشور اقدام به پیگیری­های حقوقی افراد معلول به ویژه نابینایان و کم بینایان در حوزه های مختلف بخصوص اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نموده است.

 با توجه به درخواستهای تعدادی از نابینایان عزیز مبنی بر اعلام برخی از اقدامات این تشکل در راستای مناسب­سازی محیط، تنها چند مورد ماههای اخیر که این موسسه اقدام به پیگیری کرده و ارگانها و سازمانهای زیرربط را در جریان امور قرار داده است، مطرح می گردد. در پستهای آینده تلاشهای انجام گرفته در رابطه با مسائل بانکی نابینایان وهمچنین حق استفاده از برخی تسهیلات به اطلاع عزیزان خواهد رسید.

مکاتبه با شهردار محترم کلانشهر تبریز در رابطه با ساخت پل هوایی عابر پیاده در مسیر پرتردد افراد معلول یعنی خیابان سلیمان خاطر که اداره بهزیستی شهرستان تبریز و مرکز جامع توانبخشی شهید مدنی که مورد مراجعه خیلی زیادی از معلولین به ویژه افراد دارای­ آسیب بینایی است. البته در این مسیر سه مرکز بسیار مورد مراجعه­ مردم وجود دارد، اداره آتش­نشانی تبریز، اداره کل تربیت بدنی استان و سالنهای  ورزشی مختلف و مهمتر وجود دانشگاه جامع علمی کاربردی علوم بهزیستی تبریز که از تعداد زیاد دانشجوی معلول برخوردار است.

در این خصوص هماهنگی­های لازم با مسئولین شهرداری منطقه۳ تبریز از طرف موسسه بصیر انجام گرفته است و امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع ، که مسیر فوق از خطرات زیادی حتی برای افراد غیر معلول هم مواجح است، به زودی این مشکل رفع گردد. از تمامی عزیزان معلول به ویژه نابینایان  خواهشمندیم در این رابطه مارا یاری کنند.

اقدام دیگر این موسسه بررسی وضعیت پیاده روهای خیابان امام و ایستگاه های اتوبوس مسیر تندرو بخصوص مسیر منتهی به ساختمان بصیر واقع در ایستگاه بالا حمام روبروی فروشگاه کاچیران بوده است. در این رابطه مکاتبات با شهرداری منطقه انجام گرفته است و همچنین با کارشناسان شهرداری منطقه ۸ مذاکراتی صورت گرفته، که بنا به اظهارات ایشان این منطقه بعد از انجام طرحهای عمرانی و شهری  که قبلا در برنامه شهرداری تبریز بوده است، مناسب­سازی محیط بخصوص ایجاد کفپوشهای حسی انجام خواهد شد.

اقدام دیگر موسسه نابینایان بصیر شناسایی مرکزاست که افراد دارای آسیب بینایی و معلول بدانها به دلایل مختلف مراجعه زیادی دارند، از این جمله می توان به کتابخانه مرکزی تبریز واقع در چهارراه لاله اشاره کرد، که بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با منابع غنی و مورد استناد جامعه علمی شهر تبریز و کشوراست. که افراد معلول در حال تحصیل و یا محقق مراجعه زیادی  دارند. لذا مکاتبات لازم با منطقه۷ شهرداری تبریز جهت مناسب­سازی محیط برای افراد معلول و کم­توان انجام شده است و مسئولین  محترم اداره کل کتابخانه­های عمومی استان را در جریان امر قرار داده است، تا پیگیری­های لازم از سوی ایشان نیز انجام گیرد. تا افراد معلول به راحتی بتوانند از امکانات موجود در این کتابخانه عظیم بهره مند گردند.

اقدام دیگر این موسسه که در همین اواخر صورت گرفته پیشنهاد طرحی برای استفاده رایگان معلولین شدید و خیلی شدید از سیستم حمل و نقلی شهرداری شهر تبریز است. که به شورای شهر اسلامی تبریز تقدیم شده است. امیدواریم این امر مهم با موافقت اعضای محترم شورا، اجرایی گردد. همچنین این موسسه در پیشنهادی کاملا مشروح خواستار اعلام صوتی ایستگاه های اتوبوس حداقل در مسیر brt  شده است.

در پایان از کلیه عزیزان تقاضا می گردد، پیشنهادات خود را در  خصوص مسائل حقوقی معلولین به ویژه افراد نابینا و کم­بینا را به این موسسه اعلام دارند، تا در صورت نیاز این موسسه پیگیری­های لازم را انجام دهد. امید است این اقدامات مورد رضای خداوند تبارک و موجبات رفاه  عزیزان معلول گردد.

روابط عمومی موسسه نابینایان بصیر

درباره ی saei

همچنین ببینید

اردوی فرهنگی و تفریحی بصیر در منطقه زیبای قیرمیزی گول

بازدید: 715موسسه نابینایان بصیر اولین اردوی سال ۱۳۹۵ خورشیدی را در ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار …

شکست انسان از کامپیوتر در سخت‌ترین بازی دنیا

بازدید: 165با توجه به پست جدید وب سایت بصیر درباره ابتکار شرکت فیسبوک در ابزار …

۲ دیدگاه

  1. سلام این اقدامات بسیار خوب است. اما در رابطه با اشتغال افراد نابینا هم کارهایی بکنید این قانون ۳درصدی افراد معلول عملا اجرایی نمی شود. یه کاری برای این موضوع بکنید. استانداری و بهزیستی را مجبور کنید تا این قضیه را پیگیری کنند. ممنون از کوششهای صورت گرفته.

  2. Now I’m like, well duh! Truly thfknaul for your help.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یازده =