خانه / اخبار بصیر / گزارش پنجمین مراسم محفل انس با قرآن و افطاری موسسه نابینایان بصیر

گزارش پنجمین مراسم محفل انس با قرآن و افطاری موسسه نابینایان بصیر

بازدید: 110

این مراسم که برای پنجمین سال متوالی از تشکیل موسسه بصیر در ماه مبارک رمضان در روز شهادت امام علی (ع) برگزار می شد. نزدیک ۵۰۰ نفر از نابینایان و خانواده های ایشان در این برنامه بسیار با شکوه شرکت داشتند.

در این محفل که با حضور حافظان وقاریان برجسته نابینا و کم بینای استان در سالن اجتماعات مدرسه نابینایان مردانی آذر اجرا شد، مهمانان از مسئولین شهری و همچنین تشکلهای مردم نهاد شرکت داشتند برنامه با قرائت  آقای توحید صمدیان قاری نابینای آذربایجانی که از دارندگان مقامهای کشوری قرائت قرآن هستند، شروع شد.

سپس آیاتی چند از کلام الله مجید توسط آقای حسین سابقی حافظ ۲۰ جز از قرآن کریم بصورت ترتیل انجام شد.

در ادامه گروه تواشیح جوانان بصیر با اجرای دو تواشح این مجلس نورانی را بیش از پیش رونق دادند.

بلافاصله بعد از اجرای گروه تواشیح تجلیل از این عزیزان توسط دو تن از میهمانان ویژه این مراسم یعنی آقای دکتر عابدزاده و حضرت حجت الاسام رادنیک با اهدای جوایزی که از سوی موسسه بصیر تهیه شده بود انجام گرفت.

سپس آقای ابراهیم محمدنژاد از قاریان و مداحان برجسته تبریز به قرائت آیاتی چند از قرآن کریم پرداختند که شور وشوق خاصی به این مجلس دادند.

در این برنامه آقای دکتر عابدزاده عضو محترم شورای شهر تبریز به ایراد سخنانی پیرامون ماه مبارک رمضان و اهمیت شبهای قدر و نیز قرائت قرآن پرداختند و اشتیاق خود را برای شنیدن صوتهای مبارک قرآنی عزیزان نابینا را ابراز داشتند و از مسئولین موسسه بصیر از هیئت مدیره بصیر به ویژه آقایان رنجبر, دکتر ساعی و گلمحمدی بخاطر تلاشهایشان تشکر و قدردانی نمودند.

در پایان این محفل پر فیض قرآنی آقای حجت الاسام رادنیک به سخنانی درباره اهمیت قرآن و روزهای مبارک رمضان و نیز از اینکه مسئولین موسسه بصیر در راستای اهداف فرهنگی  و قرآنی قدمهای بزرگی برای نابینایان و کم بینایان استان کشیده اند, نهایت قدردانی را داشتند.

در ادامه این مجلس، مراسم افطاری که با کمک پدر معنوی موسسه بصیر جناب آقای حاج حسین روشنی ترتیب داده شده بود با شکوه خاصی برگزار شد.

و بعد از مراسم مداحان اهل بیت در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) به مداحی و عزاداری پرداختند. 

محفل انس با قرآن با حضور قاریان نابینای تبریز برگزار شد

 

درباره ی madadi

۲ دیدگاه

  1. با سلام و روز بخیر خدمت تمامی بصیریها
    بسیار خوشحال هستم که مراسم بسیار با شکوهی برگزار شد. خوشحال هستم بخاط داشتن دوستان عزیی که در این برنامه ما را یاری کردند.آقایان محمدی, ربیعی, میلاد عباسی, وکیلزاده عزیز, محمدزاده نصیری و ملکی خانمهای گرامی فکری, حسنپور, بزازی, طالب و در نهایت خانواده محترم روشنی به همراه همه اهل فامیل و دوستانشان.
    امیدوارم در سال آینده این مجلس با شکوه و عزت بیشتری برگزار گردد. لازم به توضیح است ازدحام جمعیت بقدری بود که مسئولین بصیر و همه دست اندکاران را مدتی شوکه کرده بود. در هر حال عالی بود. اگر اسم برخی از دوستان از یاد رفت مرا ببخشید….

  2. I don’t know who you wrote this for but you helped a bretohr out.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =