خانه / اخبار بصیر / برنامه های موسسه نابینایان بصیر تا پایان تابستان ۹۳

برنامه های موسسه نابینایان بصیر تا پایان تابستان ۹۳

بازدید: 298

 برنامه های موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر تا پایان تابستان ۹۳

موسسه نابینایان بصیر در نظر دارد به منظور ایجاد فضای مناسب علمی فرهنگی و آموزشی در طول ماه های خرداد، تیر، مرداد و شهریور برنامه های متنوعی را در جهت اهداف بصیر و برای رفاه حال اعضای خود ارائه نماید:

برخی از برنامه های پیش بینی شده جهت اجرا به شرح زیر می باشد.

الف) برگزاری کارگاه “آموزش سبک تغذیه” ویژه نابینایان

کارگاه آموزشی اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم از دیدگاه طب سنتی ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

ب) برگزاری اردوی فرهنگی و تفریحی در ۳۰ خرداد با حضور نابینایان و خانواده های ایشان

پ) شرکت در نمایشگاه سراسری پنجمین جشنواره نوآوری و فن آفرینی جایزه شهید دکتر چمران در سه حوزه فنی مهندسی، هنر و ورزش نابینایان و کم بینایان (لازم به توضیح است در بخش فنی مهندسی، گروه MIT موسسه بصیر با ارائه دستاوردهای علمی خود مانند نقشه خوان جغرافیایی لمسی و گویای ایران، نرم افزار پایگاه آمار و اطلاعات تشکل های معلولین و …، در زمینه هنری با ارائه طرح های کارآفرینی صورت گرفته در موسسه بصیر برای نابینایان مانند تولید صنایع دستی، در زمینه ورزشی ارائه دست آوردها و نتایج حاصل شده در زمینه های مختلف مانند کوه پیمایی گروهی ، تشکیل تیم های ورزشی نابینایان به صورت تخصصی مانند تیم گلبال بصیر، دوچرخه سواری و طناب کشی

ت) با عنایت به تنوع کلاس ها در موسسه بصیر و نیز درخواست های زیاد اعضا برای برگزاری برخی از اردوها ، موسسه نابینایان بصیر اقدام به برنامه ریزی جهت پوشش کامل نیازهای اعضا به ویژه گروه های کودکان نابینا، نوجوانان و جوانان، برای بهره مندی بیشتر از اوقات فراغت در فصل تابستان نموده است که به تعدادی از این دوره ها اشاره می گردد و گزارش تکمیلی دوره های تابستانی بصیر در پست دیگری خواهد آمد.

۱- برگزاری کلاس های تقویتی درسی در تمامی مقاطع برای دانش آموزان (برخی دروس ارائه شده: ریاضیات، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، زبان عربی، فیزیک و شیمی و … )

۲- برگزاری کلاس های هنری مانند تشکیل گروه آموزش نمایش ویژه نوجوانان و تشکیل کلاس های آواز و صنایع  دستی و …

۳- برگزاری دوره آموزش مهارت های زندگی ویژه کودکان ۶ ساله کم بینا و نابینا در ۱۲ جلسه

۴- برگزاری تمرین های گروه های اجرایی بصیر مانند گروه تواشیح، گروه موسیقی، به صورت هفتگی با هدایت و رهبری اساتید مربوطه

۵- برگزاری کلاس های نقاشی ویژه افراد کم بینا یک جلسه در هر هفته

۶- برگزاری کلاس های بریل آموزی در دو دوره ویژه افراد نابینا و کم بینا

۷- برگزاری دوره های قرآن و معارف اسلامی در چند زمینه روخوانی، روانخوانی، حفظ و تجوید

۸- ادامه کلاس های آموزش کامپیوتر برای نابینایان (ICDL) و برگزاری دوره ویژه آشنایی با کامپیوتر و نرم افزارهای گویاساز در سطح ابتایی برای کودکان نابینا و کم بینا

ث) بر اساس روال هرساله موسسه نابینایان بصیر برای برگزاری مراسم محفل انس با قرآن و افطاری در ۲۱ ماه مبارک رمضان و نیز سوگواری روز شهادت مولای متقیان امام علی (ع)، امسال نیز در نظر دارد با شکوهی هرچه بیشتر نسبت به سال های گذشته این برنامه را با حضور جمع کثیری از نابینایان و خانواده های ایشان و مدعوین شهری و استانی روز شنبه ۲۸ تیر برگزار نماید.

ج) برگزاری دو اردوی فرهنگی و تفریحی یکی ویژه کودکان نابینا و اولیای ایشان و دیگری اردوی عمومی موسسه نابینایان بصیر که متعاقبا به اطلاع اعضای محترم خواهد رسید.

درباره ی madadi

همچنین ببینید

کارگاه آموزشی اصلاح سبک زندگی

بازدید: 578کارگاه آموزشی با عنوان مطالعه اصلاح سبک زندگی با تغذیه سلالم با رویکرد طب …

برگزاری محفل انس با قرآن و مراسم افطاری

بازدید: 434موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر برنامه محفل انس با قرآن و مراسم افطاری خود …

۶ دیدگاه

  1. با تشکر از موسسه بصیر که برنامه های فوق را برای سال ۹۳ در نظر گرفته است.

    امیدوارم برنامه ها با نظم و ترتیب و هماهنگی کامل اجرا شود.

    موفق و پیروز باشید.

  2. سلام و از همین الان خسته نباشید را به همه زحمتکشان بصیر عرض می کنم
    برنامه های خوبییست. اما پیشنهاد می کنم جلسات هم اندیشی برای اعضای افتخاری هم پیش بینی کنید و نیز به نظر می رسدکه نمایشگاه در طول تابستان پیش بینی نکرده اید. بهتر است که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در شهریور امسال نمایشگاهی بزرگ از همه تولیدات علمی و فرهنگی بصیرداشته باشید.
    آروزی موفقیت برای همه عزیزان…

  3. برنامه های جالبی است. ممنون که برای نابینایان عزیز این برنامه ها را پیش بینی کرده اید. اما بهتر است برای گروه های دیگر افراد نابینا که در تحصیل نیستند یا تمام کرده اند فعالیتهایی را هم برنامه ریزی کنید. البته اردوها و برنامه های عمومی همه اعضا را شامل می شود، اما مقصود من دوره های آموزشی و حتی پر کردن اوقات خالی عزیزان سالمند نابینا هستش. که البته تعداد آنها هم کم نیست.
    باز از تلاشهای شما عزیزان متشکرم و از اینکه در تبریز تنها مرکزی که با این قدرت و کاملا بطور عام افمنفع به روشندلان عزیز خدمات ارائه می کند، خداوند بزرگ را شکرگذارم…

  4. با سلام و تشکر خدمت همه دوستان عزیز که با دقت نظر کامل برنامه های بصیر را دنبال و توجه به همه امور دارند.
    در ابتدا باید اشاره ای به این مطلب داشته باشم که این برنامه ها تنها برخی از فعالیتهایی است که برنامه ریزی شده تا اجرایی شود. و بسیاری از موارد در این پست آورده نشده است.
    پیشنهادات دوستان بسیار مناسب و قطعا باعث رشد بصیر و موجب رفاه حال عزیزان نابینا خواهد شد. در رابطه با نظر برپایی نشستهایی با اعضای افتخاری این موضوع در هیئت مدیره بصیر بحث شده و درآینده نزدیک جلسه ای با دوستان فعال اتخاری خواهیم داشت. البته این امر در سالهای گذشته با جمعی از عزیزان دلسوز موسسه بصیر انجام گردیده است.
    در رابطه با برنامه ریزی برای همه گروههای نابینا،, لازم به توضیح است خوشبختانه موسسه نابینایان بصیر در طول فعالیت خود به همه اقشار نابینا توجه داشته و در کل همه فعالیتها شامل همه اعضا می شود. لازم به این توضیح است که بصیر در مراسمهای مختلف از اعضای پیشکسوت خود مانند آقای مرحوم دولتی, آقای نیثاری آقای نبیالهی و… تجلیل به عمل اورده, تا قدردانی هر چند کوچک از زحمات و تلاشهای این بزرگوارن, داشته باشد.
    در پایان هیئت مدیره بصیر مشتاقانه آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده همه دوستان نابینا و بینا است.
    قطعا موسسه بصیر با سرعت بسیار خوبی که برنامه های خود را پیش می برد, روزهای بسیار درخشانی در انتظار دارد…

  5. سلام.

    به نظر من بهتره در برنامه ریزی اردوها از نظرات و کمک های اعضای افتخاری بیشتر بهره ببرید.

    ممنون.

  6. It’s great to find an expert who can exilpan things so well

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =