خانه / اخبار بصیر / بصیر در سالی که گذشت

بصیر در سالی که گذشت

بازدید: 166

سال ۹۲ سال پرباری برای بصیری ها بود

اعضای موسسه بصیر سال پرباری را پشت سر گذاشتند.  در این پست قصد داریم گذری هر چند کوتاه بر فعالیت های اصلی این موسسه در سال گذشته زده و عزممان را بر فعالیت های بیشتر در سال جدید جزم کنید. همچنان منتظر حضور پررنگ دوستان هستیم.

 برگزاری اردوی های فرهنگی تفریحی: یام، پارک ائل گلی و پارک مره خونی. برگزاری  کارگاه های آموزشی اشتغال زایی، ضبط کتب برای عزیزان نابینا و کم بینا در استدیو موسسه، حضور تیم رباتیک بصیر در مسابقات مهارتی و ملی رباتیک، تقدیر از دانش آموزان و دانشجویان نمونه و موفق موسسه بصیر، درخشش هادی حیدری در کنکور سراسری ، حضور رضا عظیمی در تیم گلبال جوانان کشور و کسب مقام  قهرمانی بازی های پاراآسیایی توسط این تیم. مراسم عصازنی و درختکاری در شهرک خاوران.

 برگزاری مسابقات های آنلاین کتابخوانی به مناسبت های مختلف: روز جهانی عصای سفید، ماه مبارک رمضان. برگزاری طرح های قرآنی از جمله مراسم  انس با قرآن به همراه افطاری به مناسب ماه مبارک رمضان.  برگزاری نمایشگاه های عرضه صنایع دستی اعضای موسسه در پارک خاقانی، دانشگاه تبریز، نمایشگاه عیدانه بصیر و شرکت در نمایشگاه پارک خاقانی و طرح ضیافت. برگزاری برنامه های متنوع و مختلف به مناسبت روز جهانی عصای سفید از جمله مراسم بزرگداشت این روز در تالار پتروشیمی تبریز که با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد،دیدار با مسئولین استانی، هماهنگی با صدا و سیما برای پوشش برنامه های روز جهانی نابینایان،کنفرانس مطبوعاتی، برگزاری مسابقات چند جانبه گلبال و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در پارک خاقانی.

حضور مدیریت تیم تراکتور سازی و مربی و تنی چند از اعضای این تیم برای آشنایی بیشتر با این موسسه مردمی. تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی بصیر.  قهرمانی تیم گلبال در مسابقات چند جانبه به مناسب روز جهانی عصای سفید، نائب قهرمانی این تیم در مسابقات چند جانبه به مناسبت دهه فجر و در نهایت صعود تیم گلبال موسسه بصیر به لیگ اول گلبال کشوری. انتقال موسسه بصیر به مکانی بزرگتر. حضور دکتر پزشکان نماینده اول مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در موسسه بصیر و بازدید از این موسسه.

امیدواریم سال ۹۳ نیز سالی پربار برای عزیزان نابینا و کم بینا و فعالان این موسسه باشد.

در لینک زیر می توانید توضیحات کامل تر مدیر روابط عمومی موسسه بصیر در مورد فعالیت های سال ۹۲ را دنبال کنید.

بصیر در سال ۹۲

درباره ی fekri

همچنین ببینید

شرایط لازم برای فعالیت‌های قرآنی نابینایان فراهم نیست

بازدید: 395

همایش کوهپیمایی نابینایان به مناسبت ۲۳ مهر روز جهانی عصای سفید

بازدید: 1368

۷ دیدگاه

  1. با سلام و تبریک سال ۱۳۹۳ به همه بصیریها
    من هم خواستم به نوبه خودم از همه کسانی که در موسسه بسیار خوب بصیر تلاش می کنند تشکر کنم و واقعا بصیر برای ما یک دنیای دیگریست.
    البته اجازه می خواهم من هم از آقای ساعی که فردی دلسوز و کاردانی هستند تشکر کنم. از همه اعضای هیئت مدیره بصیر و کارکنان موسسه و بچه هایی که در کارهای مختلف تلاش می کنند تشکر می کنم.

  2. سلام
    ممنونم از راهنمایی که کردید.
    من امروز با آقای ساعی تماس گرفتم و در رابطه با نحوه دریافت فیلم مراسم روز جهانی عصای سفید سال۹۲ صحبت کردم
    بازم از شما متشکرم

  3. سلام
    در این کامنت خواستم از حضور آقای رحیم محمدی که یکی از دوستان خوب و عزیز من و از دلسوزان موسسه بصیر هستند معذرت بخواهم که اسم ایشان در کامنت قبلی من از قلم افتاده بود.
    لازمه من هم همانند آقای وکیل زاده که به برخی از دوستان و خدمات انجام گرفته اشاره ای داشتند, در رابطه با آقای محمدی اشاره کنم. البته این تذکر از سوی یکی از دلسوزترین دوستان بصیری در مورد آقای محمدی به من داده شد که من از ایشان هم تشکر می کنم.
    آقای مهندس محمدی از ابتدای حضور در موسه بصیر یعنی سال۸۸ به شدت در تلاش و کوشش برای ارتقا سطح خدمات بصیر به نابینایان بوده اند. بطوری که از فعالیتهای ایشان می توان به ساخت چندین کلیپ تصویری از فعالیتهای صورت گرفته در موسسه مانند کلاسها, اردوها, مسابقات, حضور خیرین فعالیتهای هنری مانند گروه نمایش, موسیقی , صنایع دستی و… که صدها بیننده را با برنامه های بصیر آشنا کرده و موجبات اعتماد خیرین بزرگوار به فعالیتهای بصیر شده است.
    ایشان یکی از مهمترین اقدامات موسسه را در رابطه با آموزش صنایع دستی و ایجاد اشتغال برای نابینایان را زدند. که الان هم کمکهای این عزیز همچنان ادامه دارد.
    آموزش کار با دستگاه های مستقر در استودیو برای نابینایان و نیز ساخت مجموعه ای مناسب ضبط صدا جهت تولید منابع گویا و محصولات فرهنگی با همکاری دوستانی همچون آقا غلام رحیمی و دوستان ایشانکه جا دارد از این عزیزان هم تشکر شود, بوده است.
    البته این دوست بسیار عزیز و محترم در تمامی فعالیتهای موسسه به عنوان مهره ای فعال و تاثیرگذار همیشه بوده اند, فیلمبرداری و صدابردای بسیاری از مراسمهای بصیر از جشنها گرفته تا اردوها که آوردن همگی آنها در این کامنت امکانپذیر نیست.
    در هر حال از همه دوستان که خالصانه در بصیر و برای نابینایان تلاش می کنند متشکر و آرزوی موفقیت دارم.
    بهتر است این مطلب را اشاره کنم تعداد بصیریهای فعال و تلاشگر و خدمت رسان زیاد است و نام تعدادی از بزرگواران نازنین آورده نشده که به بزرگی خودشان این را خواهند بخشید.

  4. هر چه از خوبی های آقای رحیم محمدی بگیم ، کم گفتیم.

    ایشان بسیار با شخصیت و بسیار پر تلاش هستند و قدم های بسیار بزرگی در جهت کمک به نابینایان برداشته اند.

    امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشند.

  5. وحیده فاضلی

    سلام و مهر حضور همه بصیریان بزرگوار
    امیدوارم سالی پر خیر و برکت و سرشار از آرامش واقعی همراه با الطاف و رحمت خالق بی همتا داشته باشین …
    من هم به نوبه خودم از دوستای ارزشمندم نهایت سپاس و تشکر رو دارم و از خدا میخوام خانواده بصیر مثل همیشه امسال هم باداشتن و اجرای برنامه های پربار و جدید، اولین باشه…
    شاد و پیروز باشین

  6. What a joy to find such clear thkniing. Thanks for posting!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − سه =