خانه / اخبار بصیر / هر روشندل، یک نهال

هر روشندل، یک نهال

بازدید: 181

مراسم عصا­زنی و درختکاری نابینایان روز پنج شنبه ۱۸ مهر در شهرک خاوران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور ۱۸۰ نفر از نابینایان و خانواده­ های ایشان و نیز با حضور جمعی از مسئولین شهرداری کلانشهر تبریز، رئیس سازمان پارک­ها و فضای سبز شهر تبریز جناب آقای مهندس تقی پور، شهرداری منطقه ۹ شهرداری تبریز جناب آقای مهندس قلی زاده و اعضای هیئت مدیره موسسه نابینایان بصیر و خیرین این موسسه انجام پذیرفت حدود ۳۰۰ نهال به دست نابینایان و کم بینایان عزیز کاشت گردید.

این برنامه به یاد ماندنی با ایده ستودنی جناب آقای مهندس بهرام تندران مدیرعامل گروه زیست محیطی خانواده سبز و زحمات بی دریغ همکاران ایشان برنامه ریزی و اجرا گردید.

این برنامه با سخنرانی آقای مهندس تقی پور پیرامون اهمیت توجه به محیط زیست به ویژه فضای سبز شهر تبریز و نیز تقدیر از نابینایان و خانواده ­هایشان که در آستانه فرارسیدن روز جهانی نابینایان اقدام به کار فرهنگی و در واقع یک جهاد زیست محیطی را انجام نموده اند شروع شد.

سپس آقای رفعتی مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر در سخنانی به اهداف برگزاری این مراسم نمادین توسط اعضای نابینا و کم­ بینای بصیر که در واقع جلب توجه مسئولین و مردم به نابینایان و مسائل و مشکلاتی که این قشر در جامعه دارند، اشاره کرد و همچنین به امر فرهنگ­ سازی با شعار یک روشندل ، یک نهال به منظور کمک­ رسانی به محیط زیست و رفع آلودگی از شهر تبریز پرداختند.

وی ضمن تشکر از تمامی عوامل این برنامه تمام حاضرین را به شرکت در مراسم روز جهانی عصای سفید که در تالار پتروشیمی روز دوشنبه ۲۲ مهر راس ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد دعوت نمودند.آخرین سخنران جناب آقای مهندس قلی زاده شهردار محترم منطقه ۹ شهر تبریز از نامگذاری اصلی ترین بلوار پارک خاوران به نام بصیر خبر دادند و قطعه فضای سبزی که توسط نابینایان موسسه بصیر درختکاری شد را به نام موسسه نابینیایان بصیر نام گذاری نمودند.

لازم به ذکر است برروی هر نهال شناسنامه آنن نهال که شامل نام و نام خانوادگی فرد نهال کار بوده، برروی همان نهال نصب گردید. به امید اینکه این نهال­ها روزی تبدیل به درختانی تنومند و پرثمر شوند.

 در پایان از تمامی رسانه های شنیداری و دیداری  از جمله خبرگزاری های پانا، آناج، مهر، ایسنا، فارس و همچنین مطبوعات شهر تبریز و نیز از خبرنگاران رادیو استانی و همچنین از باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای استان که پوشش تصویری این مراسم نمادین را برعهده داشتند تشکر و قدردانی می گردد. جا دارد از گروه زیست محیطی خانواده سبز که به تفضیل این مراسم باشکوه را منعکس کرده کمال تشکر خود را ابراز داریم.

خبر تصویری مراسم درختکاری در خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر، خبرگزاری تسنیم ، نصرنیوز و ایرنا.

   

درباره ی madadi

همچنین ببینید

گزارشی از جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی در موسسه بصیر

بازدید: 321گزارشی از جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی در موسسه بصیر

اردوی فرهنگی و تفریحی بصیر در منطقه زیبای قیرمیزی گول

بازدید: 715موسسه نابینایان بصیر اولین اردوی سال ۱۳۹۵ خورشیدی را در ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار …

۳ دیدگاه

  1. میدان بصیر و پارک بصیر که حاصل زحمات همه عزیزان است رو تبریک می گم
    باز هم در شهر اولین ها اولین کار برجسته از بصیر

  2. سلام و خسته نباشید
    بهتر نیست برای اینکه کسانی که در این برنامه ها شرکت نداشتند از عکسهای این مراسم زیا بهره ببرند. دوستتان دارم و منم تبریک میگم که بلواری بنام بصیر در این شهرک نام گذاری شده است.
    از مسئولین هم که این بار به نظر میرسه, بهتر و با حال خاصی حضور داشت
    آقا جان عکس یادتون نره.ه اند ممنونم.

  3. This inh’istgs just the way to kick life into this debate.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − دو =