خانه / اخبار / نخستین تلفن همراه بریل جهان

نخستین تلفن همراه بریل جهان

بازدید: 242

افراد دچار اختلالات بصری از این پس قادر خواهند بود با استفاده از نخستین تلفن همراه هوشمند با خط بریل، علاوه بر دریافت پیام‌های متنی، از مجلات و روزنامه‌های معمولی استفاده کنند.

محققان هندی برای طراحی صفحه نمایش این تلفن همراه هوشمند از فناوری «Shape Memory Alloy» استفاده کردند که امکان شکل گیری فلز روی صفحه نمایش را فراهم می کند.زمانی که کاربر نابینا یا کم بینا، ایمیل یا پیام متنی را بر روی تلفن همراه هوشمند خود دریافت می کند، زبان متن بصورت خودکار به خط بریل ترجمه شده و سپس با کمک این فناوری، شبکه ای از پین های تعبیه شده در زیر صفحه نمایش تغییر شکل داده و خطوط بریل ایجاد می شود. این بدان معناست که تا چند سال آینده امکان تبدیل تصاویر به متن نیز بوجود خواهد آمد.

از دیگر امکانات این تلفن همراه هوشمند، توانایی خواندن متون چاپی و ترجمه آنها به خط بریل عنوان شده است؛ از دوربین تلفن برای عکسبرداری از کلمات و ترجمه آنها به خط بریل استفاده می شود.  در این شرایط افراد نابینا و کم بینا دیگر نیازی به کتاب و روزنامه های مخصوص با خط بریل نداشته و آنها می توانند با کمک تلفن همراه هوشمند خود مجلات و کتاب های معمولی را مطالعه کنند.  محققان امیدوارند که نخستین نسل تلفن های همراه هوشمند بریل را تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی با قیمت ۱۸۵ دلار به بازار عرضه کنند.
منبع: ایسنا
با تشکر از آقای فرخ پور به خاطر ارسال این مطلب.

درباره ی fekri

همچنین ببینید

روز عصای سفید در راه است

بازدید: 402پیشاپیش روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید مبارک

ایرانی نابینایی که عالی ترین سمت سیاسی آمریکا را دارد

بازدید: 171 ایرانی نابینایی که عالی ترین سمت سیاسی آمریکا را دارد

۴ دیدگاه

  1. واقعا اعضای کارگروه سخت افزار و رباتیک بسیار فعال و پویا می باشند و از جناب آقای مهندس یونس فرخ پور به خاطر تلاش های بسیار با ارزششان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

    با تشکر
    مهندس حسین وکیل زاده
    رئیس کارگروه سخت افزار و رباتیک

  2. سلام. عالی بود انشا الله هرچه زودتر بیاد استفاده بکنیم

  3. دانشجوی برق دانشگاه صنعتی اصفهان

    سلام ببخشید میخواستم ببینم اگه امکانش هست مسئول موسسه برای من در مورد نحوه فعالیت موسستون توضیح بدهند.(به ایمیل درج شده تا حد امکان فرستاده شود) در ضمن موسسه شما توی چه شهریه؟ آیا در اصفهان هم شعبه ای داره؟آخه ما یک گروه تحقیقاتی هستیم که میخاهیم فعایتی برای نابینایان انجام بدیم که به اطلاعات شما نیاز داریم.باتشکر

    • سلام دوست عزیز
      برای دریافت توضیحات بیشتر درباره نحوه فعالیت موسسه بصیر، لطفا با آقای ساعی مدیر روابط عمومی موسسه هماهنگ کنید. مطالبی که لازم دارید ایشان در اختیار شما قرار می دهند.
      موسسه بصیر در شهر تبریز فعالیت می کند. آدرس کامل موسسه در قسمت تماس با ما در صفحه اول سایت موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + نه =