خانه / اخبار / اجتماعی / درخواست تشکیل کمیته معلولین
گلبال

درخواست تشکیل کمیته معلولین

بازدید: 109

کمیته ملی پار المپیک کشور در راستای حمایت از رشته های ورزشی معلولین خواستار لحاظ کردن ماده کمیته معلولین در اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی شد.

گلبال

تیراندازی

تنیس

 طی نامه ای به معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از سوی کمیته ملی پار المپیک کشورمان درخواست شده : نظر به اینکه کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) برنامه پوشش و حمایت رشته های ورزشی معلولین را توسط فدراسیونهای ملی کشورهای عضو را در دست اقدام دارد و مهلت تحقق این امر تا پایان سال ۲۰۱۶ تعیین شده است، بایست پیش بینی و تطبیق قانونی موضوع در اصلاحیه اساسنامه جدید فدراسیونهای ورزشی کشورمان صورت گیرد و همه فدراسیونها نسبت به لحاظ کردن یک ماده مستقل تحت عنوان “انجمن/کمیته معلولین” اقدام نمایند.

لازم به ذکر است تا کنون این امر توسط فدراسیونهای بین المللی تنیس روی میز، تیر و کمان، تنیس، قایقرانی و دوچرخه سواری پذیرفته شده است. فدراسیونهای زیر می بایست تشکیل کمیته یا انجمن معلولین را تأسیس کنند: دو و میدانی، شنا، وزنه برداری، تیر اندازی، تیر و کمان، فوتبال (۷ نفره و ۵ نفره)، والیبال، بسکتبال، جودو، دوچرخه سواری، تنیس، بدمینتون، اسکی، شمشیربازی، شطرنج، بولینگ، راگبی، سوارکاری و قایقرانی.

با توجه به مطالبی که در این راستا قبلا ایران سپید به آن پرداخته بود، احتمال تأسیس فدراسیون مستقل گلبال قوت میگیرد. از طرفی ورزشکاران معلول و نابینا از امکانات حمایتی فدراسیونهای عادی که قطعاً از فدراسیونهای خودشان توانمندترند با شرایط فنی و مالی مطلوبتری بخصوص در رشته فوتبال مواجه میشوند.

در همین راستا فدراسیون بین المللى بوچیا (BISFed) استقلال خود را در اجلاس ماه گذشته که در افریقاى جنوبى برگزار شد اعلام نمود و از اول ژانویه سال ۲۰۱۳ فعالیت مستقل خود را آغاز نمود که در راستای مستقل شدن رشته های تخصصی معلولین و نابینایان و ادغام رشته های مشابه در فدراسیونهای عادی صورت میگیرد.

منبع: روزنامه ایران سپید

درباره ی fekri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =