خانه / اخبار / اصلاحات آتی آئین نامه کمیته ملی پار المپیک

اصلاحات آتی آئین نامه کمیته ملی پار المپیک

بازدید: 150

طی یک ماه اخیر کمیته ملی پار المپیک از کارشناسان فدراسیونهای معلولان و نابینایان خواست تا نظرات اصلاحی خود را برای تغییر در آئین نامه این کمیته ارسال کنند.

هرچند با چهارچوبی که از بدو تأسیس، پیرامون این کمیته وجود دارد، بعید به نظر می رسد تحولی اساسی در آن پدید آید، اما برای آگاهی خوانندگان به مواد اساسنامه قبلی اشاره می کنیم و در شماره ای دیگر پیشنهادهای انجمن گلبال در خصوص تغییرات را به اطلاع مشترکان می رسانیم.

مهمترین ماده اساسنامه قبلی که بیشترین ظلم را به ورزش نابینایان کرده بود، ماده ۷، یعنی اعضای مجمع عمومی است. بالاترین مرجع تصمیمگیری شامل افراد زیر است: ۱- هر ایرانی که عضو کمیته بین المللی پارالیمپیک باشد. ۲- رئیس و دبیر کمیته ملی المپیک. ۳- اعضای هیئت رئیسه که شامل رئیس، نواب رئیس، دبیرکل و خزانه دار. ۴- رؤسای هیئت های معلولین استانها. ۵- رئیس فدراسیون معلولین.

۶- دو نماینده از وزارت علوم، دو نماینده از آموزش و پرورش، دو نفر با معرفی سازمان تربیت بدنی، یک نفر از بهزیستی، یک نماینده از ستاد فرماندهی کل قوا و یک نفر از بنیاد شهید. ۷- رئیس فدراسیون نابینایان. ۸- رؤسای مدیریت ورزشهای قطع نخاع و قطع عضو، ورزش مبتلایان به فلج مغزی و ورزش کمتوانان ذهنی.

۹- دو نفر از مجامع بین المللی ورزش معلولان با معرفی رئیس فدراسیونشان. ۱۰- دو کارشناس خانم از طرف معاونت ورزش بانوان. ۱۱- نایب رئیس ورزش معلولان. ۱۲- دو قهرمان معلول با معرفی فدراسیونشان. ۱۳- یک پیشکسوت ورزش معلولان با معرفی فدراسیون معلولین. ۱۴- مسئول انجمن ورزش بانوان نابینا. فقط با بررسی نفرات خواهیم دید چه تبعیضی بین نمایندگان دو فدراسیون معلولین و نابینایان وجود دارد! با این وضعیت، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!.

منبع: روزنامه ایران سپید

درباره ی fekri

۲ دیدگاه

  1. آقا اگر خبر ورزشی مرتبط داشتید، برای ایمیل ما ارسال کنید حتما منتشر می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =