خانه / اخبار / آموزشي / فوتبال نابینایان(۱)

فوتبال نابینایان(۱)

بازدید: 189

در این سری از پست ها با فوتبال نابینایان آشنا می شویم

۱- زمین بازی: به منظور فراهم آوردن محیط مطلوب جهت شنیدن بهتر زنگ توپ در حین بازی، مسابقات در فضای باز برگزار می شود. طول زمین بین ۴۲ تا ۳۲ متر و عرضش ۲۲ تا ۱۸ متر است. خطوط کناری زمین باید با تور ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتیمتری پوشیده شده تا علاوه بر کمک در جهت یابی بازیکنان، از ورود و خروج مداوم توپ جلوگیری شود.

تورها با فاصله یک متری از منتهی الیه خطوط در گوشه های زمین بصورت عمودی نصب میشوند. خطوط زمین ۸ سانتیمتر است و اضلاع بلند را خطوط کناری و کوتاهتر را خطوط دروازه گویند. به موازات خط های دروازه، یک خط از وسط زمین رسم میشود که زمین را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند. نقطه وسط زمین باید مشخص و دارای شعاع سه متری باشد.

در تقاطع خط کناری و عرضی، یک مستطیل ۲۰ در ۸ سانتی باید در جهت دروازه و در قسمت لبه خاری آن کشیده شود تا محل زدن کرنر را به بازیکن نشان دهد. در قسمتهای انتهایی زمین، از شش متری وسط هر یک از دروازه ها یک نیمدایره با شعاع ۶ متر رسم شده و داخل آن خطی بطول ۳ متر دقیقاً به موازات پایه های دروازه کشیده می شود که به محدوده نیمدایره، محوطه جریمه گویند.

در راستای خط سه متر دروازه، از هر سو یک متر فاصله گرفته و مستطیلی به ابعاد ۵ در ۲ متر تشکیل میشود که به محوطه دروازه بان موسوم است. از وسط دو پایه دروازه خطی فرضی به طول شش متر نقطه ای علامت زده میشود که محل زدن پنالتی است، اگر از این نقطه سه متر عقبتر رویم، نقطه زدن پنالتی دوم بدست میآید.

ادامه دارد…

منبع: روزنامه ایران سپید

درباره ی fekri

همچنین ببینید

پیشرفته ترین روش درمانی بینا کردن افراد نابینا

بازدید: 164محققان پیشرفته ترین روش درمانی دنیا برای بینا کردن افراد نابینا را کشف کرده …

فوتبال نابینایان(۲)

بازدید: 1370فوتبال نابینایان نیز مثل فوتبال بینایی دارای قواعد بازی خود است از جمله می …

۲ دیدگاه

  1. از بابت مطالب خوبی که در پست هاتون انتشار می دین کمال تشکر و قدردانی رو دارم. امیدوارم بهترین ها برای شما باشه. شاد و برقرار باشید.

  2. ابراهیم غلامی

    سلام.
    واقعً ممنونم بسیار مطلب فوق العاده ای بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پنج =