خانه / اخبار / اجتماعی / جلسه فنی پارالمپیک

جلسه فنی پارالمپیک

بازدید: 105

دوشنبه در دفتر ماندگارفرد، جلسه فنی پار المپیک جهت بررسی وضع تیم های جوانان و نوجوانان معلول، برای حضور پر رنگ در دومین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان که آبان ۹۲ در مالزی برگزار می شود، تشکیل شد.

در رسیدگی به وضعیت تیم های نابینایان و کم بینایان علاوه بر دکتر برجسته و علی اصغر هادیزاده از طرف پار المپیک، دبیر، مدیر فنی و نماینده انجمن گلبال توضیحات لازم در خصوص اقدامات انجام شده در فدراسیون ارائه و آمار ورزشکاران و کادر همراه از سوی مسئولین فدراسیون به کمیته تحویل گردید.

نماینده انجمن گلبال در مورد روند رو به رشد و برنامه های میان و بلند مدت انجمن و مدیریت تیم های ملی گلبال و مسابقات دو رده جوانان و نوجوانان دختر و پسر در سال جاری و انجام تست های استعدادسنجی توضیحاتی ارائه نمود تا حاضران را از آینده این رشته و پشتوانه سازی آن مطمئن کند.

در این نشست مقرر گردید، نابینایان ایران در رشته های گلبال، شطرنج، دو و میدانی، جودو، شنا و پاورلیفتینگ شرکت کنند و گلبالیست های دختر و پسر در هر دو رده زیر ۱۷ سال و زیر ۲۱ سال با نفرات کامل حضور یابند. همچنین تأکید شد تحت هیچ شرایطی ایران در مسابقات میکس که بازیکنان آن از هردو جنس در یک تیم تشکیل میشود، شرکت نخواهد کرد. طبق این دستور العمل، اگر تعداد تیم های میکس به حد نصاب لازم نرسد، آن تیم ها باید در گروه پسران در رقابت ها شرکت کنند.

کمیته پار المپیک از نداشتن بازیکن جوان و نوجوان نابینا و کم بینا در برخی رشته ها، مواد و اوزان ابراز نگرانی کرد. گفتنی ست در سال ۹۲ سومین دوره رقابت های کشورهای اسلامی نیز برگزار می گردد و کشورمان در سه رشته معلولین، فوتسال کم توانان ذهنی و دو رشته شطرنج و گلبال خانم ها و آقایان نابینا و کم بینا شرکت کننده خواهد داشت. سومین دوره از این مسابقات، از ۱۶ خرداد آینده در اندونزی برگزار می شود.

درباره ی fekri

همچنین ببینید

روز عصای سفید در راه است

بازدید: 402پیشاپیش روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید مبارک

ابتکار ماکروسافت برای افراد نابینا

بازدید: 220ابتکار ماکروسافت برای کمک به نابینایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 3 =