خانه / اخبار بصیر / حضور موسسه بصیر در دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز مهر ۹۱

حضور موسسه بصیر در دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز مهر ۹۱

بازدید: 186

نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از ۸ – ۱۴ مهرماه ۹۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار شد.

موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر برای انعکاس فعالیت های  این موسسه در راستای ایجاد و مناسب سازی امکانات و خدمات برای افراد نابینا و کم بینا و همچنین نشان دادن قابلیت کارهای دستی این عزیزان در دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز شرکت کرد.

از فعالیت های غرفه بصیر در نمایشگاه کتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- عرضه کارهای دستی نابینایان از جمله کارت پستال، جعبه های کادویی، جاحوله ای، عروسک های رویخچالی که این محصولات نشان دهنده توانایی افراد نابینا و کم بینا برای حضور مداوم در عرصه تولید و کار می باشد.

۲- معرفی دستگاه نقشه خوان: این دستگاه یک وسیله کمک آموزشی برای آشنا کردن افراد نابینا و کم بینا با مشخصات جغرافیایی استان های کشورمان می باشد. که از سوی بازدید کنندگان بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

۳- آموزش خط بریل: لوح و قلم، دستگاه پرکنز، روزنامه ایران سپید از جمله وسایلی بودند که برای آشنایی بازدیدکنندگان در معرض دید قرار گرفتند. لوح و قلم که وسیله نوشتاری خط بریل افراد نابینا می باشد، دستگاه پرکنز برای کارهای تایپی مورد استفاده قرار می گیرد و روزنامه ایران سپید ضمن اینکه اولین روزنامه افراد نابینا می باشد علاوه بر اطلاع رسانی به نابینایان، حروف الفبایی آنها را نیز به خوبی آموزش می دهد.

۴- ارائه بروشورهای معرفی موسسه: این بروشورها حاوی مطالبی درباره اهداف شکل گیری موسسه بصیر، فعالیت کارگروه های مختلف و خدماتی که به عزیزان نابینا و کم بینا ارائه می شود بود.

۵- ثبت نام از اعضای عادی(افراد نابینا و کم بینا) و اعضای افتخاری که علاقمند به همکاری با این موسسه بودند.

حضور موسسه بصیر در این نمایشگاه علاوه بر انعکاس فعالیت های این موسسه، جذب نیروهای فعال جدید، آینده کاری و آموزشی روشنی برای عزیزان نابینا و کم بینا به همراه خواهد داشت.

درباره ی fekri

همچنین ببینید

گزارشی کوتاه از کلاسهای در حال برگزاری موسسه بصیر

بازدید: 454 گزارشی کوتاه از کلاسهای در حال برگزاری موسسه بصیر

ابتکار ماکروسافت برای افراد نابینا

بازدید: 220ابتکار ماکروسافت برای کمک به نابینایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =