خانه / اخبار / نابینایان در پارالمپیک لندن(۲)

نابینایان در پارالمپیک لندن(۲)

بازدید: 180

گلبال ایران به نیمه نهایی نرسید.

تیم ملی گلبال ایران با شکست از فنلاند، شانس کسب مدال در پارالمپیک را از دست داد.  در هفتمین روز از بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ و در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات گلبال، ایران با نتیجه ۵ بر یک مسابقه را به فنلاند واگذار کرد و از راهیابی به یک چهارم نهایی بازماند.  تیم گلبال ایران تنها با چهار بازیکن به پارالمپیک آمده بود و بازیکن ذخیره ای نداشت.

در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات گلبال پارالمپیک، این نتایج به دست آمد. در مردان: ترکیه ۳- الجزایر ۱، لیتوانی ۱۲- چین ۴، برزیل ۴-بلژیک ۳٫ در گروه بانوان: چین ۵- آمریکا ۰، ژاپن ۲-برزیل ۱، سوئد ۲- انگلیس ۱ و فنلاند ۲- کانادا ۱٫

با توجه به کمبود زمان و اعلام اولیه، بازیها برای شناسایی تیمهای پنجم به بعد انجام نشد و براساس امتیازات دور مقدماتی رنکینگ تیم ها محاسبه شد. در نیمه نهایی فنلاند که پیش از این قهرمان گروه ب را حذف کرده بود، این بار قهرمان گروه الف، یعنی ترکیه را ۲ بر صفر شکست داد و فینالیست شد و برزیل هم با نتیجه ۲ بر۱ لیتوانی را برد و راهی فینال شد.

در نیمه نهایی بانوان چین ۴ بر یک فنلاند و ژاپن ۴ بر ۳ سوئد را شکست دادند تا فینال بانوان کاملاً آسیایی برگزار شود. روز جمعه ابتدا در گروه زنان دو تیم اروپایی برای برنز رقابت کردند که سوئد ۵ بر ۱ پیروز شد و در فینال آسیایی ژاپن با یک گل از سد چین گذشت.

تیم های اول تا دهم پارالمپیک چهاردهم در دسته خانم ها عبارت است از: ۱- ژاپن  ۲- چین  ۳- سوئد  ۴- فنلاند  ۵- کانادا  ۶- انگلستان ۷ – برزیل  ۸- آمریکا  ۹- استرالیا  ۱۰ – دانمارک. در رقابتهای آقایان نتیجه بازی رده بندی را ترکیه از آن خود کرد و ۴ بر ۱ لیتوانی را برد و فنلاندی که در دور گروهی در آستانه حذف قرار داشت، در کمال ناباوری حریف فینالیست خود را ۸ بر ۱ در هم کوبید و قهرمان شد.

رده بندی نهایی:

۱- فنلاند ۲- برزیل ۳- ترکیه ۴- لیتوانی ۵- ایران ۶- چین ۷- بلژیک ۸- الجزایر ۹- سوئد ۱۰- کانادا ۱۱- کره جنوبی ۱۲- انگلیس. بدین ترتیب رنکینگ کشورمان نسبت به پار المپیک پکن ۴ پله صعود داشت.

منبع: ایسنا و روزنامه ایران سپید

درباره ی fekri

همچنین ببینید

شکست انسان از کامپیوتر در سخت‌ترین بازی دنیا

بازدید: 165با توجه به پست جدید وب سایت بصیر درباره ابتکار شرکت فیسبوک در ابزار …

احداث پارک ویژه نابینایان

بازدید: 284احداث پارک ویژه نابینایان/ توانمند سازی معلولان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =