خانه / اخبار / آموزشي / افراد نابینا چه کارهایی را می توانند انجام دهند؟(۳)

افراد نابینا چه کارهایی را می توانند انجام دهند؟(۳)

بازدید: 185

در این سری از پست ها درباره افراد نابینایی می خوانیم که با وجود نابینایی در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار می باشند.

عنوان: انتخاب من

یادداشت ویراستار : این مقاله  از اخبار بلیند نبراسکانز – چاپ ۱۸ نوامبر – اتخاذ شده است .

در ۱۸ نوامبر تماسی برای مصاحبه جهت کار دریافت کردم. خیلی خوشحال شدم چون مدتی بود که بیکار بودم. باید با یک کودک اوتیسم کار می کردم .  به مصاحبه رفتم و توضیحات کاملی راجع به کارم دریافت کردم.

برایان هفت سال دارد ولی  جثه اش بیشتر شبیه کودکان نه ساله است.  وقتی در اتاق بالا و پایین می پرد، خدمتکارهم بایستی با او به این کار بپردازد، شاید تکرار کارهای او بتواند او را از دنیای درونش به دنیای بیرون منتقل کند. اگر چیزی گفت خدمتکار باید به دنبال سرنخ باشد، مثلا وقتی بگوید ” برای تماشای مسابقه برویم ” در این صورت خدمتکار به عکس تیمی که در اتاقش نصب شده اشاره می کند. میخواستم بگویم الان با برایان کار می کنم اما لحظه ای مکث کردم، بهتر است بقیه مطلب را با توصیف کارم به پایان برسانم.

برایان اتاقی دارد که با هم در آن کار می کنیم و تنها زمانی از اتاق خارج می شود که نیاز به دستشویی داشته باشد. قفسه ای از غذا و نوشیدنی دارد. معمولا دست مرا می گیرد و به آنچه می خواهد اشاره می کند و مثلا می گوید” آب”. بعضی اوقات تمایل به زدن دارد. عادت کردن به این وضعیت ابتدا سخت بود.  مسلم است که نمی توان انتقام گرفت. باید توجهش را از زدن  به سمت اسباب بازی یا مکانی دیگر جلب می کردم، هدف این بود که تا حد امکان رفتار منفی نشان ندهم .

این برنامه دومین برنامه ای بود که در ایالت نبراسکا اجرا شد. نکته دیگر اینکه مادر برایان پیوسته با این مرکز در ماساچوست در ارتباط است و فهمیده که من تنها عضو نابینای این گروه هستم . این موضوع باعث می شود تا من به خودم افتخار کنم که در این ناحیه جایگاه اولی دارم.

مترجمان: خانم خلیلی – آقای وکیل زاده

این مقاله ادامه دارد…

درباره ی fekri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 2 =