خانه / اخبار بصیر / مراسم افطاری در کوه عون بن علی

مراسم افطاری در کوه عون بن علی

بازدید: 287

به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) مراسم زیبای افطاری با حضور اعضای موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر و هیئت ورزش های نابینایان در کوه عون بن علی تبریز برگزار شد.

ورزش های همگانی و از جمله کوه پیمایی همیشه به خاطر تأمین سلامت جسمی و روانی، غنی سازی اوقات فراغت، گسترش روابط اجتماعی، دور شدن از زندگی ماشینی و بازگشت به طبیعت مورد توجه بوده است. موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر نیز در این راستا اقدام به برگزاری مراسم افطاری در کوه عون بن علی تبریز کرد.

عصر روز ۱۴ مرداد سال ۹۱ بعد از اطلاع رسانی که در مورد برگزاری مراسم افطاری انجام شده بود، اعضای موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر در موسسه حضور بهم رساندند تا به طور دسته جمعی با سرویس های ویژه ای که قبلا آماده شده بود به طرف کوه عون بن علی حرکت کنند. در دامنه کوه اعضاء که تعداد آنها ۷۰ نفر بود در دسته های منظم به شکل یک گروه با پای پیاده به طرف قله کوه حرکت کردند.

طبق برنامه ریزی، اعضا بعد از اینکه به قله کوه عون بن علی رسیدند ابتدا در مزار شهیدان گمنام حاضر شدند و با نثار فاتحه ای به روح این عزیزان یادشان را گرامی داشتند. برنامه دیگر حضور اعضاء در امامزاده کوه عون بن علی بود.

بعد از برنامه حضور در مزار شهیدان گمنام و امامزاده، مراسم افطاری برگزار شد و اعضا موسسه در یک جمع صمیمی در کنار یکدیگر روزه های خود را افطار کردند.

بعد از افطاری و استفاده از فضا و هوای مطبوع کوه عون بن علی، اعضاء موسسه به قصد برگشت به طور دسته جمعی شروع به پایین آمدن از کوه کردند. در دامنه کوه سرویس های ویژه آماده رساندن شرکت کنندگان در مراسم افطاری به مقصدهایشان بودند.

درباره ی fekri

همچنین ببینید

احداث پارک ویژه نابینایان

بازدید: 282احداث پارک ویژه نابینایان/ توانمند سازی معلولان

گزارشی کوتاه از کلاسهای در حال برگزاری موسسه بصیر

بازدید: 452 گزارشی کوتاه از کلاسهای در حال برگزاری موسسه بصیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 20 =