خانه / اخبار / آموزشي / افراد نابینا چه کارهایی را می توانند انجام دهند؟(۲)

افراد نابینا چه کارهایی را می توانند انجام دهند؟(۲)

بازدید: 228

افراد نابینا و کم بینا می توانند بدون توجه به محدودیت خود دنبال مشاغل مورد علاقه شان برود. کافی ست وارد عمل شوند.

برای آشنایی با فرد نابینایی که مشغول آرایشگریست به ادامه مطلب مراجعه کنید.

زن نابینا به حرفه  آرایشگری مشغول است

یادداشت ویراستار: دان وایزمن می گوید: بسیاری ازمشتریانش از اینکه او نابیناست تعجب می کنند. اما معلولیت مانع رسیدن این زن ۲۴ ساله به آرزویش یعنی آرایشگری نشد.

دان می گوید: همیشه آرزو داشتم آرایشگر شوم. آنها علاوه بر چهره آرایی به کوتاه کردن و آرایش مو هم می پردازند. هوارد فون، مربی مدرسه آرایشگری غرب کنتاکی از دان تعریف کرده و به این حرفه آموز خود می بالد.

هوارد می گوید:” وقتی دان به کلاسم آمد، ابتدا به یک پزشک مراجعه کردم و از او خواستم تا دستگاهش را طوری تنظیم کند که بتوانم همانند دان ببینم . اما موفق به دیدن چیزی نشدم.” او به دان یاد داد که چگونه با حسش و نه با قوه بینایی مو کوتاه کند. دان حس قوی و تیزی در انگشتانش دارد.

ولی پس از مدتی هردو به این نتیجه رسیدند که جلسات کلاس به آسانی و خوبی پیش نمی رود، وایز تصمیم گرفت که قیچی را زمین بگذارد و به خانه برود، اما فون تصمیم گرفت تا با چشمان بسته مو کوتاه کند، چون اگر او قادر به انجام چنین کاری می شد به طور حتم وایز هم می توانست.

به این ترتیب بود که وایز دوره آموزش را تکمیل کرد و موفق به کسب مجوز آرایشگری شد. وایز از فون به خاطر اینکه به او اجازه شرکت در کلاسش را داده بود تشکر می کند و می گوید: خیلی از معلمان احتمالا از آموزش دادن به من امتناع کرده یا خیلی زود خسته می شدند، اما فون مرا پذیرفت و تنها به خاطرتلاش و پشتکار او بود که موفق شدم.

مدت دو سال است که وایزمن در مغازه کوچک خود به نام تاپ هیل مشغول به کار است. یکی از مشتریان دائمی او به نام دونا دارنال می گوید: وایزمن می داند که چرا مشتریانش مدام به او مراجعه می کنند، مسلم است که او کارش را خوب انجام می دهد در غیر این صورت من هم هرگز برای بار دوم به او مراجعه نمی کردم.

وایزمن موی زنان، مردان و حتی کودکان را کوتاه می کند خودش می گوید: بچه ها هیچوقت به این فکر نمی کنند که ایراد شما را بگیرند، تنها چیزی که می خواهند این است که مویشان خوب کوتاه شود.

این پست ادامه دارد….

منبع:Future Reflections Fall 1988, Vol. 7 No. 3

مترجمان: خانم خلیلی- آقای وکیل زاده

درباره ی fekri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =