خانه / اخبار / اجتماعی / نابیناهای مشهور جهان(۲)

نابیناهای مشهور جهان(۲)

بازدید: 235

نابینا بود، ولی از گوش‌ها و انگشت‌هایش بهترین استفاده را کرد


استیو واندر (تولد: ۱۳ می‌۱۹۵۰ میلادی )

استیولند هاردِوی جودکینز معروف به «استیوی واندر» به خاطر تولد زود هنگام روز های اول زندگیش را زیر دستگاه مراقبت گذراند و به دلیل تنفس اکسیژن زیاد در آن روز‌ها، بینایی‌اش را برای همیشه از دست داد.

انگار استیو تنها برای متولد شدن عجله نداشت ، او زودتر از آنچه که از یک کودک انتظار می‌رفت، به موسیقی گرایش پیدا کرد و به (کودک‌ خارق‌العاده) مشهور شد. استیوی اولین آلبومش را در ۱۲سالگی منتشر کرد و در ۲۱سالگی توانست کمپانی تهیه و تولید موسیقی خودش را راه‌اندازی کند.
او که یکی از محبوب‌ترین خوانندگان سیاه پوست است، تنها مدیون صدای گرم و خارق‌العاده‌اش نیست بلکه اجرای نوعی از موسیقی عامه‌پسند هم باعث شده که استیو یک خانه جهانی و همیشه محبوب باشد.
استیوی واندر یکی از پرافتخارترین موسیقی‌دانان پاپ در نیمه دوم قرن بیستم است و تا به امروز ۲۲ جایزه گرمی، یک جایزه یک عمر دست‌آورد گرمی و یک اسکار بهترین ترانه را دریافت کرده است و البته بیشتر از ۳۰ ترانه‌ راه یافته به جمع ۱۰ ترانه برتر روز را داشته است. او تا به‌حال ۱۰آهنگ به‌عنوان شماره یک پرفروش‌ترین‌های موسیقی «پاپ» و ۲۰ آهنگ به عنوان شماره یک پرفروش‌ترین‌های «آر‌اند‌بی» داشته است.
او در سوم می‌‌سال ۲۰۰۹ ‌در «روز بین‌المللی افراد معلول» به عنوان «پیک صلح سازمان ملل» منتصب شود. او همچنین برای تشویق تغییرات و ابداعات برای کمک به معلولان «جوایز بینایی واندر» را تاسیس کرده است. به این ترتیب او نه تنها یک هنرمند محبوب و جهانی شد، بلکه با فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌ای از این دست به عنوان یک چهره اجتماعی هم شناخته شد.

استیوی کسی نبود که به خاطر نقص جسمی‌اش خانه‌نشین شود. او نابینا شدنش را هم‌ هدیه‌‌ای از جانب خدا دانسته و معتقد است این اتفاق باعث شده تا او حس‌های دیگرش، از جمله حس شنوایی‌اش را تقویت کند.

منبع: سایت برترین ها

درباره ی fekri

همچنین ببینید

ایرانی نابینایی که عالی ترین سمت سیاسی آمریکا را دارد

بازدید: 171 ایرانی نابینایی که عالی ترین سمت سیاسی آمریکا را دارد

BlueStacks 0.9.0.4049 اجرای برنامه های اندروید در ویندوز

بازدید: 354BlueStacks 0.9.0.4049 اجرای برنامه های اندروید در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =