خانه / اخبار / آموزشي / متداولترین سوالات ۷ (نابینایی چه حسی دارد)

متداولترین سوالات ۷ (نابینایی چه حسی دارد)

بازدید: 749

نابینایی چه حسی دارد؟ آیا با وانمود کردن به نابینایی می توانم بیشتر در مورد نابینایی یاد بگیرم؟ آیا افراد نابینا حس بدی به نابینایی دارند؟ آیا آنها نابینایی را دوست دارند؟

نابینایی چه حسی دارد؟

How does it feel to be blind?

وقتی مردم برای اولین بار نابینا می شوند احساس ترس و ناامیدی می کنند. این حس به این خاطر است که آنها نمی دانند چطور کارهایشان را انجام بدهند. وقتی  مهارتش را کسب کردند دیگر این حس را نخواهند داشت.

افراد نابینا مثل افراد بینا کارهایشان را انجام می دهند، آنها به مدرسه و سرکار می روند، در جامعه فعال هستند و کارهای مورد نیازشان را انجام می دهند. آنها کارهایشان را  به طور طبیعی انجام می دهند بدون آنکه به نابینا بودنشان فکر کنند. نابینایی جزء دیگری از وجود آنها  شده است. افراد نابینا هر روز به نابینا بودنشان فکر نمی کنند.

آیا با وانمود کردن به نابینایی می توانم بیشتر در مورد نابینایی یاد بگیرم؟

Will I learn more about blindness if I close my eyes or wear a blindfold?

نه خیر، وانمود کردن به نابینایی ایده خوبی نیست. شما ممکن است عقیده نادرستی درباره حس نابینایی به دست بیاورید. شما ممکن است به خودتان صدمه بزنید، گیج و ناامید شوید و فکر کنید این همان حسی است که افراد نابینا آن را تجربه می کنند. اما این آن چیزی نیست که ما تجربه می کنیم.

افراد نابینا بسته به اینکه چه مدتی است که نابینا شده اند مهارت های را کسب کرده اند که شما کسب نکرده اید و می دانند کارها را به چه روشی انجام دهند که شما این را هم نمی دانید. انجام این کارها برای ما از شما آسانتر خواهد بود. اگر شما می خواهید بیشتر درباره نابینایی بدانید به جای وانمود کردن به نابینایی از یک دوست یا آشنای نابینا بخواهید دراین مورد با شما صحبت کند.

آیا افراد نابینا حس بدی به نابینایی دارند؟ آیا آنها نابینایی را دوست دارند؟

Do blind people feel bad about being blind? Do they like about it?

بیشتر ما آنقدر سرمان شلوغ است که نمی توانیم زیاد درباره نابینایی فکر کنیم. ما از اینکه نابینا هستیم شرمنده نیستیم، نابینایی یک شخصیت قابل احترام می باشد.

اکثر نابینایان خوشحال میشوند به سوالات شما درباره نابینایی جواب بدهند کافیست شما بپرسید. وقتی کسی بینایی خود را از دست می دهد ممکن است ناراحت شود. ولی بعد از اینکه یاد گرفت چگونه کارهایش انجام دهد حس بهتری نسبت به نابینایی بدست می آورد.

منبع: CFB-FAQ’S

درباره ی fekri

همچنین ببینید

اطلاعیه روابط عمومی موسسه نابینایان بصیر

بازدید: 139اطلاعیه روابط عمومی موسسه نابینایان بصیر

روز خبرنگار مبارک

بازدید: 276نوشته هایتان طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی توانند بگویند و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =