خانه / اخبار / اجتماعی / دختر نابینای ۱۰ ساله به عنوان مترجم ۵ زبان در پارلمان اروپا
الکسیا سلون

دختر نابینای ۱۰ ساله به عنوان مترجم ۵ زبان در پارلمان اروپا

بازدید: 269

الکسیا سلون

به گفته روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، “الکسیا سلون” دختر نابینایی که تنها ۱۰ سال سن دارد مسلط به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، چینی و آلمانی می باشد. الکسیا با دعوت “رابرت استیردی” یکی از اعضای انگلیسی پارلمان فعالیت خود را به عنوان مترجم فوری در پارلمان اروپا آغاز کرد.

این دختر در ابتدا به خاطر نداشتن حداقل سن برای ورود به پارلمان اروپا(۱۴ سال) به عنوان مهمان حضور داشت اما بعد از مدتی به دلیل تسلط کاملش به ترجمه فوری نطق ها در پارلمان، به عنوان مترجم پارلمان اروپا شناخته شد. الکسیا به دلیل داشتن پدر انگلیسی، مادر فرانسوی و مادربزرگ اسپانیایی از همان ابتدا به این زبان ها تسلط  یافت. در ۶ سالگی زبان چینی را هم یاد گرفت و حالا در حال تکمیل یادگیری زبان آلمانی می باشد.

مترجم فوری فردی است که ضمن تسلط بالا به دو زبان مبدا و مقصد، به طور همزمان با سخنرانی افراد، جملات را ترجمه و در اختیار شنوندگان قرار می دهد. حضور این دختر کم سن و سال به عنوان طوفانی علیه مترجمان حرفه ای پارلمان توصیف می شود. وقتی او برای اولین بار در اتاق مخصوص مترجمان فوری مستقر شد و شروع به ترجمه روان سخنرانی نمایندگان کرد با تعجب دیگر مترجمان فوری روبه رو شد چون  او نطقی را ترجمه می کرد که حاوی کلمات سختی بود.

منبع: سیمرغ

درباره ی fekri

۵ دیدگاه

  1. خیلی جالب بود. من هم با این که بیشتر از بیست سال از عمرم میگذره امیدوارم بتونم یه مترجم فوری بشم. وقتی اون تو سن کم تونسته چرا من نتونم. این دختر من رو امیدوار کرد و نه نا امید! خوشحالم.

  2. این است توانایی های فرزندان ما .. اما آیا والدین ما به توانایی فرزندانشان واقف هستند و یا بعد از سالها به جای پرورش و توانایی استعداد هایشان هنوز به فکر گرفتن شفا یا طلب سلامتی ظاهرش شان هستند ..
    فرهنگ سازی کنید و به روش های مختلف این گونه اخبار را گسترش دهید .
    سلامت باشید

  3. موافقم با مادر سپید

  4. اول تربیت صحیح و رشد استعداد کودک نابینا و در کنارش ؛جستجوبرای افزایش بینایی و سلامتی.من بعد از تشخیص بیماری نادر کودکم، بلفاصله در جستجوی تربیت و رشد خلاقیتهای او برامدم ولی مردم فقط روشهای شفا را به من معرفی می کنند و مثال می زنند و من فقط لبخند میزنم و سکوت میکنم چون همیشه به شفا اعتقاد داشته ام ، اما می دانم گریه والقا احساس بدبختی و عجز ، روزهای شاد کودکم را میدزدد و خداوند راضی به غمگین کردن کودکان نیست.کار من پرورش خلاقیتهای خدادادی کودکم است و مثل هر مادری،شاد کردن فرزندم ،از وظایف من می باشد.

  5. امثال استیفن هاوکینزها و این دختر و هزاران نمونه ناشناخته دیگر فقط درس عبرتی است برای همه که قرآن می فرماید( فاعتبرو یا اولی الابصار) (پس عبرت بگیرید ای صاحبان دیده) و جناب حافظ می فرماید ( حافظ اسرار الهی کس نمی داند خموش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هفت =