خانه / اخبار / اجتماعی / بمب انگیزه

بمب انگیزه

بازدید: 170

هین واگنر، قهرمان ماراتن نابینایان جهان، قهرمان دوچرخه سواری نابینایان جهان، قهرمان اتومبیل رانی نابینایان جهان که نامش در کتاب گینس آمده است، میهمان اولین جلسه سالانه فروشندگان حرفه ای بیمه در ایران بود.

واگنر توانست با سخنرانی خود و نمایش فیلم هایی از مسابقات اتومبیل رانی، حاضران در اجلاس را به عجب وادارد. کار او فوق العاده شگفت آور بود تا مرز انکار. او فراتر از یک فرد دارای دو چشم می توانست با سریعترین ماشین مسابقه رکورد شکنی کند. حضورش برای حاضران خاطره ای دور از تصور بود.

سخنرانی او انگیزه بخش بود؛ از آن رو که هر کاری در دنیا شدنی است مگر اینکه آدم نخواهدد. آنچه ناشدنی است به این دلیل است که فرد نمی خواهدد.

واگنر سلیس صحبت می کرد، کارهایش و خود او اعجاب انگیز بودند. او همچنان از انگیزه های جدیدش می گفت که امسال قصد دارد با هواپیمایی پرواز کند که خودش خلبان است. می خواهد یک میلیون دلار برای جمعیت خیریه پول جمع آوری کند.

واگنر را باید دید و سخنانش را شنید و فیلم هایش را تماشا کرد و در یک جمله او را تحسین کرد، از انگیزه های جاه طلبانه اش که به واقعیت پیوسته و همچنان انگیره های تازه ای که در سر دارد.

جالب است بدانید او در حال جاضر قهرمان کریکت جهانی، رکورددار سقوط آزاد با چتر و … است و جالب تر اینکه از او به عنوان ” بمب انگیزه ” در سمینارها یاد می شود. آخرین جمله او در پایان سخرانی اش این بود:

“من اگر در زندگی به موفقیت نرسم، این بهانه را دارم که نابینا هستم؛ اما شما اگر موفق نشوید چه بهانه ای دارید؟”

چکیده سخنرانی هین واگنر

۱)    پنج نکته که هر روز در زندگی ام استفاده می کنم و اسم آن را نسخه شخصی گذاشته ام :

الف: وقتی صبح از خواب بیدار می شوم اگر نتوانم با یک لبخند سلام کنم از رختخواب بیرون نمی آیم، دو بار براین چنین موردی اتفاق افتاده است.

ب: از خالق خود سپاسگزاری می کنم که هنوز زنده ام و می توانم برای رسیدن به اهدافم تلاش کنم.

ج: می دانم باید بدنم سالم باشد، اگر سالم باشم انرژی خواهم داشت.

د: همیشه به خود یادآوری می کنم(۱۵ بار در روز )که هدفم چیست؟ شما هم همین کار را بکنید اگر خودم به خودم یادآوری نکنم که الهام بخش باشم، این اتفاق نمی افتد.

چ: هر روز به یک نفر، دو نفر یا سه نفر مهربانی و لطف کنید. مهربانی دنیا را عوض می کند، مهربان بودن از با ارزش ترین کارهای زندگی است و متقابلا انسان ها این کارها را ارزش و ارج می دهند.

۲) برای خود اهداف عالی تعیین کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید

۳) انسان می تواند نابینا باشد ولی بصیرت داشته باشد.

۴) انسان ها توانایی انجام دادن هر کاری را دارند حتی اگر آن کار غیرقابل باور باشد.

۵) تا آدم خاصی نباشید و خودتان نخواشته باشید و تلاش نکنید هرگز به خواسته و رویاهایتان نمی رسید.

جمله آخرم: ” من نابینا هستم، سوالم این است که بهانه شما چیست؟”

منبع : مجله موفقیت

درباره ی madadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =