خانه / اخبار بصیر / معرفی خانم هوشمند معلم ورزشکار

معرفی خانم هوشمند معلم ورزشکار

بازدید: 469

– ضمن عرض سلام خدمت شما خانم هوشمند، لطفا یک بیوگرافی در مورد خودتون، تحصیلات و فعالیت های که داشتید را برای مخاطبان سایت بصیر بفرمایید:

– با سلام، من فاطمه هوشمند متولد ۱۳۴۵ هستم، دوران ابتدایی را در مدرسه شهید مرادی درس خواندم و دوران راهنمایی را در مدرسه راهنمایی هاجر در خیابان بهار و دبیرستان را در مدرسه  فاطمه زهرا سپری کردم.

در سال ۱۳۶۸ دیپلم گرفتم و وارد آموزش پرورش شدم و بعد ادامه تحصیل دادم و در تربیت معلم الزهرا فوق دیپلم گرفتم ودر مقطع ابتدایی تدریس میکنم ودر حال حاضر به دلیل علاقه ای که به بچه ها دارم در مقطع پیش دبستانی تدریس می کنم.

فعالیتهای ورزشی من از سالهای ۶۳،۶۴ آغاز شد. ودر آن موقع از طرف تربیت بدنی تمرین گلبال میرفتیم البته به مسابقات نمی رفتیم و در یک دوره به دلیل نبودن امکانات ایاب ذهاب این تمرینات قطع شد. اولین مسابقه ورزشی من در سال ۷۲ بود  که مقامی کسب نکردم. ولی از سال ۷۳ به بعد در مسابقات ورزشی مقام کسب کردم. من در ورزش گلبال و شنا فعالیت داشتم که در حال حاضر فقط در شنا فعالیت دارم. از سال ۷۷ گلبال را کنار گذاشتم وبه صورت حرفه ای به شنا روی آوردم، اشخاصی مثل خانم دخانچی در موفقیت من خیلی تاثیر داشتند خانم دخانچی که مسئول ورزش بانوان نابینایان هستند برای ورزش بانوان نابینا خیلی زحمت کشیدند به جرات میتوانم بگویم که خانم دخانچی باعث پیشرفت ورزش بانوانن نابینا هستند. و ورزش بانوان نابینا با ایشان شناخته شده است.

من دانش آموزانم را تشویق میکنم که به ورزش روی آورند.  من همیشه دانش آموزان دختر را جمع میکردم و با خودم به استخر می بردم که بیشتر آنها خودشان الان در ورزش جزء قهرمانان ورزشی هستند مخصوصا مادران آن بچه ها را دعوت میکردیم که با فرزندانشان به استخر بیایند هم برای روحیه مادران خوب می شد هم بر روی فرزندانشان تاثیر داشت. که برای شادابی ونشاط شان خیلی موثر بود.

توصیه من برای خانواده های دختران نوجوان نابینا که فرزندانشان زیاد فعالیت ندارند و گوشه گیر هستند این است که ورزش بهترین وسیله است که آنها در اجتماع فعالیت داشته باشند. مخصوصا خود من که در ورزش شنا فعالیت دارم به نظرم شنا برای آنها بهترین ورزش است. چون تمامی عضلات بدن در فعالیت است شنا برای روحیه و سلامتی خوب است، و ورزش نشاط آوری است البته ورزش های دیگر نیز خوب هستند، مهم این است که ما کاری کنیم که نوجوانان از سنین کم وارد ورزش شوند تا زندگی موفق و شادی داشته باشند.

تاثیر ورزش در اطرافیان وخود فرد نابینا این است که باعث امیدواری به اینده میشود مخصوصا در مورد والدینی که فرزندان نابینا و کم بینا دارند باعث امیدواری و ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و به وجود آوردن شرایط بهتر برای موفقیت فرزندانشان می شوند.

و در آخر از مسئولین ورزش نابینایان  استان خواهش می کنم که مشکل ایاب ذهاب ما را حل کنند تا ما بهتر بتوانیم از امکانات ورزشی استفاده کنیم، و اگر در استخر یک تایم خصوصی برای نابینایان باشد بچه های نابینا وکم بینا و حتی خود من راحت تر می توانیم به ورزش بپردازیم.

مقامهایی که خانم هوشمند کسب کردند:

مقام اول مسابقات گلبال در سال۷۳

مقام اول مسابقات گلبال در سال ۷۴

مقام دوم ۵۰ متر کرال پشت در سال ۷۳

مقام دوم ۱۰۰متر کرال پشت در سال ۸۵

رتبه سوم سومین دوره مسابقات قهرمانی ۶۶ متر کرال پشت در سال ۸۴

رتبه اول سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور در ۵۰ متر کرال پشت در سال ۸۵

رتبه سوم ۱۰۰ متر کرال پشت در سال ۸۴

رتبه سوم ۲۵ متر کرال پشت در سال ۸۲

مقام دوم ۱۰۰ متر کرال پشت در سال ۷۹

رتبه دوم ۵۰ متر کرال پشت در سال ۸۶

رتبه سوم مسافت کوتاه ماده ۱۰۰متر ازاد در سال ۷۸

رتبه سوم ماده ۵۰ متر ازاد در سال۸۷

رتبه سوم ماده ۱۰۰ متر کرال پشت در سال

۸۶

درباره ی zahrabi

۳ دیدگاه

  1. What an awesome way to explain this-now I know eveinthryg!

  2. با سلام و درود خدمت شما دختر ۱۲ساله ای دارم که نابینا است و سه ماه تابستان را در خانه تنها است میخواستم اموزشگاهی که استخر برای نابینایان اموزش میدهد را برایم اطلاع رسانی بفرمایید من شاغل هستم و خیلی ناراحتم که دخترم را کلاسی نتوانستم ثبت نام کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید منطقه ما ۹ میباشد و سمت آزادی هستیم با تشکر مادر یک روشندل

  3. افسانه حسيني

    خانم هوشمند عزیز همیشه در قلب و یاددوستانت زنده ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =